RuneBMW Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Skal inn på eu-kontroll med en bil som er godt trimmet. Teknisk er den tipp-topp da det meste er oppgradert og dimensjonert for kreftene. Bilen ser ellers helt org. ut og blir en sjelden gang brukt etter veien (ca 4-5000km/år). Teknisk sett er jeg ikke redd for å vise den, men ønsker ikke å demontere trimmen før eu-kontrollen for så å montere den på igjen etterpå. Om noen vet om et "greit" verksted i midt-Norge (gjerne ellers i landet) som kan utføre denne kontrollen for noen kroner ekstra så ta kontakt på PM (selvfølgelig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Etter det jeg har skjønt har ikke de som kontrulerer bilen noe med at den er godt trimmet, det viktigste på eu kontroll er at bilen følger kravene som skal være i orden på eu kontroll. Men har hørt å sett her på bimmers at de som har kontrolert bilen har lagt inn tips til biltylsynet og da blir saken noe annet, da må du mest sannsynelig inn for en inspeksjon men trur dette er skjeldent. Du kan også ta en titt her på hva som kontuleres: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... /Regelverk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 De pleier vell ikke åpne panseret så fryktelig mye på eu-kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 E34n min fikk mangellapp og.måtte til bt pga kompressor. Eieren giddet ikke dettebså han solgte den til.meg.: ) men da hadde de gått så.lang tid atbjrg demonterte komp og stakk på ny eukontroll. Ved siste kontroll no så spurte jeg rundt om kompressor var ok. Noen sa at de strengt tatt ikke var ett kontrollpunkt, og noen sa nei og noen sa ja bare den klarte co testen. Jeg tok den av for å være sikker dog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Som det sies her så er det både ja og nei og kanskje osv. Klart, det hjelper at den klarer co testen, men igjen. Det er mye rart ut å går. Til en "vanlig" e39 520 med presse og thats it til 700rwhp e30 super-stor-snurre-jævel-av-en-turbo og bensinpumper på størrelsen av 0.5 liter bokser og mye gromme deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Slik jeg har forstått det på en bekjent som tar eu-kontroller, så er de egentlig pliktig til å opplyse om ting som ikke er godkjent. Inkl trimming, senkesett, felger osv.. At mange ser gjennom fingrene på ting som ikke har direkte med sikkerhet å gjøre, er selvsagt noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneBMW Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Takker for svarene til nå og tar fortsatt imot flere innspill og eventuelt PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Du stikker innom ett eller annet verksted og legger frem "problemet" for dem og lodder stemningen etter det. Bortsett fra og betale meg gjennom to eu kontroller for leeenge siden (pengegrisk mekaniker) så er dette måten jeg har funnet "mine" to verksteder der jeg har hatt opptil mange eu kontroller på biler med snurre. Du glir selvsagt innom respektive verksteder med lånt tralle, da du IKKE vet om der er rasshøl i sjappa som allerede ved kun ett spørsmål om dette vil notere nummeret ditt for og tipse BT. Gode stikkord er bakgården auto, 1-3 ansatte osv. osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå