fbakken Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Castrol Edge 10w-60 Den har jeg god trua på for harde banedager Koster 445kr for en 5-litring på Koed f.eks.
TurboLag Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Finn ei god 10w-60-olje. De fleste seriøse merkene har fullt datablad på hjemmesida si med alle verdiene du trenger for å sammenlikne dem, både mtp flytepunkt, viskositet ved høy temp, og "friction modifiers" (har ikke funnet et godt norsk ord på det enda, men det engelse ordet er selvforklarende ). Da får man en idé om hvor lett olja kommer seg rundt i motorn når den er kald, hvor "glatt" den er, og hvor hardfør smørefilmen er ved påkjenninger. Beste jeg har funnet foreløpig er Agip/ENI sin, med Gulf som en god nr.2. Kroon Oil har godt potensiale såvidt jeg kan se, men har ikke funnet alt jeg vil om dem enda, mangler viskositet ved 100 grader..
TurboLag Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Castrol har egen 10w-60 olje til M-motorer;) Godt mulig. Flytepunkt, viskositet ved forskjellige temperaturer, og detaljer om additiver før den utropes til "best" takk
Olelink Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Castrols motorsport 10w-60 fantes ikke når s50b30/b32 ble designet, den kom vel med e39 m5 eller e46 m3. Dermed er ikke det nødvendigvis den beste oljen for en s50 selv om den er "lagd for S-motorene". Det satt til side så bruker jeg den oljen selv og synes den fungerer godt i praksis, og det er det mange andre som også gjør. Men at det kan finnes en olje som bedre tilfredstiller s50's krav bedre er det nok helt sikkert
JulianS Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Castrol fungerer bra, men er vannvittig dyr.. Jeg har brukt endel gulf racing 10w60, den virker knallbra. Blir brukt i speedwaymotorer hvor oljetempen gjerne stiger opp mot 150-160 grader..
SSM Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Castrol betaler BMW for at de skal si at deres olje er best. Jeg har lest gang på gang at den Castrol olja ikke holder mål til hadre bane dager. Jeg har gått over til Agip sin 10-60. Men jeg vet noen kjører Penzoil 25-50 på M motorer også.
CrZyWiz Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Merkelig da hvorfor banefantastene i BMWCCN er veldig fornøyd med TWS olja til banekjøring, spesielt på høye temperaturer. Stoler med på de, som faktisk har reell erfaring over flere år.
SSM Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Jeg stoler mer på de som overlader motorene og har en kjørestil som stresser motoren mye mer enn BMWCCN fanatikerene! Mathias Imenes reagerte på dette 1
OLEZZ Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Rart min er overladet og har hatt over 120 grader på tws uten problemer da. Slutt å snakk uten å ha noe som helst dokument eller tester å referere til.
Wendel Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Kjørte TWS på min 3.2l m3 på banekjøring og sleit med tikking fra motor når olja blei veldig varm. Kjører biltema olje på min overlada bmw motor nå og har aldri opplevd lignende med den
Olelink Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Kjørte TWS på min 3.2l m3 på banekjøring og sleit med tikking fra motor når olja blei veldig varm. Kjører biltema olje på min overlada bmw motor nå og har aldri opplevd lignende med den Mye mulig Biltema oljen fungerer bra, men nå snakker vel du om to forskjellige motorer, da blir det lite nyttig å bruke som fakta. Jeg kan også si at min GT (med s50) har en svak motorstøy med castrol motorsport 10w-60 mens min e34 med m50b20 er totalt støyfri med castrol 10w-40. Det betyr ikke at GT´en min hadde hatt det bedre med 10w-40 oljen, det er jo to forskjellige motorer.
CrZyWiz Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Rart min er overladet og har hatt over 120 grader på tws uten problemer da.Slutt å snakk uten å ha noe som helst dokument eller tester å referere til. Enig! Men det er typisk "garasjetrimmere" og komme med slike uttalelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå