Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fargekode er 181/9 hvis jeg ikke husker skikkelig feil, og jeg har en teori om at tallet etter / angir farge på grunning.

Noen som vet?

Skrevet
Har hørt at det anngir hvem som er levrandør på lakken som er på bilen.

Høres forsåvidt logisk ut det også, men jeg har lakka no småtteri med lys grunning og det ble lysere enn lakken fra fabrikk. Har det noe med leverandør å gjøre så må det nesten si noe om dekningsgraden pr liter?

Skrevet

Dette tror jeg ikke stemmer, fordi jeg nekter å tro at fabrikken bytter leverandør såpass ofte så det må nummereres med fargekoden..

Jeg har ikke søkt noe på rundt dette selvom jeg lurer litt på dette selv, men jeg tror mer at tallet etter koden kan ha noe å si med hvilken variant som er blitt brukt eller hvilken bunnfarge det er på grunning før lakkering ( har faktisk MYE å si på noen farger ).

Mest logisk så er det grunnfargen dette vil være pekepinnen til, da hver forskjellig variant ifra hver forskjellig leverandør er forskjellig.

Høres forsåvidt logisk ut det også, men jeg har lakka no småtteri med lys grunning og det ble lysere enn lakken fra fabrikk. Har det noe med leverandør å gjøre så må det nesten si noe om dekningsgraden pr liter?

Det at fargen ble lysere enn den ifra fabrikk kan væra at du har en feil variant eller tilogmed ikke har ristet boksen godt nok før sprøyting, men om jeg husker riktig så er 181 svart?

Svart dekker som regel veldig bra og om du har sprøytet riktig med riktig mengde så trenger ikke bunnfargen å ha så mye og si.. :-)

Føler jeg nesten snakker imot meg selv her, men er faktisk så store forskjeller som kan oppstå ved feil bunnfarge/variant/feil sprøyte teknikk så kan være flere grunner.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...