Gå til innhold

E36 325Ci -> E36 M3 //Påmeldt E30Meet!


termin
 Share

Anbefalte innlegg

Kom i dag plutselig til å høre en litt stygg lyd fra bilen. Kan det være rådebank tro?

Jeg har hvertfall ringt inn og avlyst godkjenningstimen enn så lenge til jeg får ordnet med lyden..

Rådelagere er en kjent svakhet på disse motorene.

https://www.dropbox.com/s/smp7bm90hdek7 ... .30.44.mp4

https://www.dropbox.com/s/hqlrhhgd0yujy ... .31.11.mp4

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med det viktigeste. Selve godkjenningsdokumentet ;)

ljbaf53pa8bae71ed8l9.jpg

Det var faktisk veldig greit å være der, og gikk nesten smertefritt. Som dere ser så har jeg fått en etterkontroll jeg må inn på for å skifte litt deler. De ble veldige glade for at jeg hadde absolutt ALL dokumentasjon fra dag 1, og dette gjorde alt veldig enkelt for både meg og dem.

Startet med å kjøre inn bilen inn på selve verkstedhallen hos de. Han ene fyren skulle ha forskjellige papirer, og så betalte jeg en avgift på 490 som er standard på slike sjekker. Det kom en fyr til som også ble med for å se på bilen. De sjekket da først og fremst at chassienummer stemte, samt de tok bilde av dette. De tok også bilde av dekkene. Jeg godkjente forøvrig med 18" dekk.

Deretter sjekket de at ting ikke satt løst i motorrom. Ekspansjonstanken min var løs, dette likte de ikke. Jeg manglet også spylertank som jeg har fått beskjed om å utbedre.

De spurte heller ikke om bilder av innsveisede forsterkninger eller noe, men jeg sa nå i fra likevell.

Bilen ble oppheiset, og de var under bilen og sjekket forskjellig.

Han ene av de tok så bilen på en rask prøvetur, og han likte visst ikke hvor hard clutchen var på bilen siden han nærmest hoppet bakover fra løftebukken :) Han veide også bilen på denne turen.

Under prøveturen så hadde også dekselet under rattet løsnet, og jeg fikk til kommentar

"Og det her kjører du rundt i gutt?" med en litt morsom tone.

De forsvant så på et kontor, og jeg ventet et kvarter før de kom ut og sa det var godkjent.

Vekten var heller ikke et problem, fikk 730kg foran og 700kg bak. Dette var med full bensintank uten noe form for juksing.

Hvilke dokumenter trengte de på biltilsynet?

Jeg hadde med ALT av dokumenter jeg hadde samlet fra dag 1 som hadde med ombyggingen og gjøre.

-Godkjenningssøknad + svar fra BT.

-Det engelske vognkortet(Kopi av det) samt eierskiftedelen fikk jeg den ekte biten av. Denne biten er litt som vognkort del 2.

-Kontrakt på at jeg kjøpe bilen for xxx penger.

-Vognkort del 1 på min egen bil.

-Transitteringsdokumentet tror jeg, husker ikke helt.

-Forskjellige papirer jeg fikk hos tollvesenet som kvittering på at jeg har betalt toll på donorbilen jeg brukte.

-Papirer på 4 hjulskontroll.

Bildeserie av det som har foregått i helgen ;)

Ribbing av teppe + seter

9e70zjupxe03m6mbfspd.jpg

Setene som skal inni istedet for vader

5o372g9geeps22q2pik3.jpg

TEppe ute

dhzek1ecjyuvhbg1shgd.jpg

Nye seter inni, stygge som fy..

ul0t54fpbvxdkwrnmyua.jpg

Nervøs utenfor hos biltilsynet

s1to66olki3avzk0rne5.jpg

Skal inn i port 6

o1ur92zx95gzs8eexmjr.jpg

Satt jaggu meg helt alene til slutt inne hos vegvesenet. Lite overblikk over hvordan det ser ut inne der på Risløkka.

ajerm3tiykbthhm17l76.jpg

Venterommet!

3am0j781nbrmu0mmaflu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har i dag tatt ut girkassen da jeg trodde utløserlageret var gåent siden jeg har hatt en "klinkekluker i boks" lyd når clutchen har vært ute i fri.

Tok det ut i sted, og det var godt som nytt. Noe som dog kan lage lyden er selve "hånden" som sitter på girkassen som dytter utløserlageret ut. Del nr 5 på linken. Dette var bare festet i en løs ståltråd.

Noen som har formening om dette kunne ha laget lyden?

10527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...