Gå til innhold

E36 325Ci -> E36 M3 //Påmeldt E30Meet!


termin
 Share

Anbefalte innlegg

Skal godkjenne alt jeg, men du momser inn bilen(25%) og så kan du kjøre på de tyske eksportskiltene(i mitt tilfelle tysk iallefall) i en måned ;) det er så du skal kunne plombere den og sjekke den osv før du begynner ombygging;) men ingen sier at dj ikke kan bruke den til daglig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte hjula idag framme, og de pekte visst i forskjellige retninger...

Prøvde å skulle justere spissinga istad, men der var det noe fastrusta :(

Prøver med varme i morra på verksted, og tar bakstillinga der i samme slengen.

Satser på å få bilen kjørbar i morra :)

Testet motoren for kjølevannslekasjer idag, og det var ikke en dråpe engang :D

Sto 20 minutter på tomgang uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var bilen på veien endelig :)

Bakstillingen ble satt bort til verksted da jeg måtte begynne å studere igjen.

Kom hjem i går, og der sto bilen klar!

Kjørte litt i går, men spissinga må nok justeres da fremhjulene ikke peker lik retning når jeg kjører..

Enkelt å skifte ytre og indre bæreledd? Har jo tannstanga fra M3n liggendes der det ikke er rust på den låsemuttra, noe som det er på 325 tannstanga.... Har ikke sjans til å få justert noe der.

Bilder kommer :)

Edit : Er dette en jobb jeg rekker å gjøre på to dager ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du indre og ytre styreledd? det tar ikke lang tid og skifte det vis du løsner den på indre ledd (under mansetten)pga det er somregelt ingen rust osv.... det tar ikke lange tiden og skifte over så du rekker dette veldig lett på to dager så lenge du har verktøy og gidder :D

men når du skal løsne ytre endeledd så er varming neste nødvendigt og hjelper veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytre ledd er helst fastrustet på 325 ja... Regner med at det ikke er rust under mansjetten :)

Sjekket hvordan det så ut i går på M3 tannstanga, er det bare å løsne den "klumpen" hvor styrekula sitter inni, og så bare montere på 325 ? Gjøres vell greit nok med en god fastnøkkel ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du løsner bare den mutteren under mansjetten og så løsner du bare styrekula og så skal det være så lett som og skru det ut for hånd. men husk at du må ha 4hjulskontroll etter dette eller så kommer nok bilen til og spise framdekk.

men vis du trenger og løsne ytre endeledd for å juster eller noe så reingjør gjengene og så rustløser. vis det ikke hjelper så må du begynne å varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...