haybimmsen Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Satsa du på at den ikke blir godkjent da eller siden du kommer til å gjør det med m5'n ? Hehe
Tzunami Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Skal godkjenne alt jeg, men du momser inn bilen(25%) og så kan du kjøre på de tyske eksportskiltene(i mitt tilfelle tysk iallefall) i en måned det er så du skal kunne plombere den og sjekke den osv før du begynner ombygging;) men ingen sier at dj ikke kan bruke den til daglig!
termin Skrevet September 8, 2012 Forfatter Skrevet September 8, 2012 Monterte hjula idag framme, og de pekte visst i forskjellige retninger... Prøvde å skulle justere spissinga istad, men der var det noe fastrusta Prøver med varme i morra på verksted, og tar bakstillinga der i samme slengen. Satser på å få bilen kjørbar i morra Testet motoren for kjølevannslekasjer idag, og det var ikke en dråpe engang Sto 20 minutter på tomgang uten problemer.
termin Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Da var bilen på veien endelig Bakstillingen ble satt bort til verksted da jeg måtte begynne å studere igjen. Kom hjem i går, og der sto bilen klar! Kjørte litt i går, men spissinga må nok justeres da fremhjulene ikke peker lik retning når jeg kjører.. Enkelt å skifte ytre og indre bæreledd? Har jo tannstanga fra M3n liggendes der det ikke er rust på den låsemuttra, noe som det er på 325 tannstanga.... Har ikke sjans til å få justert noe der. Bilder kommer Edit : Er dette en jobb jeg rekker å gjøre på to dager ?
joakimh Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 mener du indre og ytre styreledd? det tar ikke lang tid og skifte det vis du løsner den på indre ledd (under mansetten)pga det er somregelt ingen rust osv.... det tar ikke lange tiden og skifte over så du rekker dette veldig lett på to dager så lenge du har verktøy og gidder men når du skal løsne ytre endeledd så er varming neste nødvendigt og hjelper veldig godt.
termin Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Ytre ledd er helst fastrustet på 325 ja... Regner med at det ikke er rust under mansjetten Sjekket hvordan det så ut i går på M3 tannstanga, er det bare å løsne den "klumpen" hvor styrekula sitter inni, og så bare montere på 325 ? Gjøres vell greit nok med en god fastnøkkel ?
joakimh Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 ja du løsner bare den mutteren under mansjetten og så løsner du bare styrekula og så skal det være så lett som og skru det ut for hånd. men husk at du må ha 4hjulskontroll etter dette eller så kommer nok bilen til og spise framdekk. men vis du trenger og løsne ytre endeledd for å juster eller noe så reingjør gjengene og så rustløser. vis det ikke hjelper så må du begynne å varme.
termin Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 fine greier! Skal ut å prøve dette etterpå
termin Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Vell, da er bilen på firehjulskontroll, og jeg har oppdatert førstepost med forskjellige forskjeller og informasjon om ombyggingen som kan være greit å lese om du skal gjøre lignendes prosjekt selv.
termin Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Må bare spørre om mere dersom noen lurer på ting. Har nok glemt forskjellige ting
jonas1/// Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Moro lesing dette! Ser ut som du gjør en god jobb Får lyst til å bygge om min til 3.2 nå
termin Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Får gjøre det! Gøy med noe ekstra hester, samt diffsperre bak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå