Gå til innhold

E36 325Ci -> E36 M3 //Påmeldt E30Meet!


termin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Måned siden sist oppdatering her!

Skiftet mastercylinder, og den hadde faktisk ytterste pakning ødelagt. Var kommet støv inn via støvpakninga.

Skiftet denne, uten at det hjalp. Viste seg at en finger på trykkplata var bøyd, regner med at dette er problemet. Ny clutch + trykkplate er på vei. Da er ALT i clutchsystemet skiftet bortsett fra svinghjul, så satser på at det blir bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen få bilder liggendes :>

Girkassa ute! Ser utrygt ut, men er bedre sikret enn det du ser på bildet.

04ifg7prwtdqm5nrm03u.jpg

En ser det ikke på bildet, men her er det en bøyd finger. Jeg trodde faktisk at det ikke hadde noe å si, men etter å ha konsultert meg med andre

så tipper jeg dette er problemet.

c57q0f3pbtapwuma98wi.jpg

Utløserlager med arm.

ye7487rw310ytl1iup9a.jpg

lite sideprosjekt! Gadd ikke jekke :)

knesw1roji8rhnkkeny1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Henter bilen på en uke, og stiller forbredt med en vanos tester siden jeg har fått noe problemer med vanosen.

Skal kjøre diagnose på vanosen, samt jeg skal sjekke oljetrykket med denne måleren jeg har bestillt.

Gleder meg litt til dette! Vanosen skal visstnok holde jevnt 100 bar for å fungere.

post-64360-0-58172000-1380807350_thumb.j

post-64360-0-34873600-1380807358_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!
Endelig funnet ut av forskjellig angående clutchen.   Siden jeg studerer, så er det en kamerat av meg som skrur på bilen.  
Selve trykkplata var bra bøyd, og det var den som førte til alle clutchproblemene.  Kassa ble tatt av i dag, og fikk da stemningsbilde :) 
I løpet av morgendagen blir da alt satt sammen igjen, og da er faktisk hele clutchsystemet 100% nytt.
Den raslelyden jeg har hørt på tomgang har også blitt funnet ut av, og det viste seg og være svinghjulet der gummien var litt slitt.
Bilen blir hentet på noen uker pga eksamensstress nå om dagen, og jeg skal da også løse vanosproblemet.
post-64360-0-01990600-1381275817_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen ,og den fungerer knall!
Har fått montert golvteppe igjen nå samt vaderstoler :)
Ellers har jeg montert spoiler(som knakk delvis under montering, men synes ikke).

Har også handlet inn 16" felger til vinteren da jeg vil ha rallypigg :) 
For å få på disse har jeg tenkt å prøve spacer på org navet pga frambremsene er for store, men ender nok opp med å kjøre på 325 bremser framme i vinter istedet.  Har også testet å pusse ned kalipperene litt, men uten hell og jeg tør ikke å pusse mere.  325 bremser er mer enn nok for vinteren uansett :)
Her er forøvrig gamle master cylinderen som hadde gåen ytter o-ring.  Clutchen er merkbart bedre etter skifte!
Hovedsynderen var dog trykkplata.

post-64360-0-90655000-1382192063_thumb.j

post-64360-0-72666800-1382192102_thumb.j

post-64360-0-26729700-1382192127_thumb.j

post-64360-0-78232900-1382192179_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det skjer ting her enda og!

Har nylig montert hydraulisk håndbrekk, og dette var et meget morsomt leketøy! Presterte selvsagt også å montere bremserøra feil, slik at håndbrekket ga trykk "motsatt" vei.  Den gjorde altså det omvendte av å bremse på bakhjula. Etter dette var ordnet så funket det som bare det! Låste hjulene i 120km/h.  

Har og handlet inn nesten komplett polyforingsett til bakstillingen da det er mye slark der.
Coilovers har også kommet i hus :)  Dette er dog til 316-328, så jeg blir å ombygge til 325 forstilling for at dette skal passe.  Jeg vil da bruke "sway-bar" fra 325, og denne festes på armene framme, istedet for på demperene slik det er originalt på M3.  Det skal være ikke være stor forskjell mtp. hvordan den oppfører seg i svingene, og jeg har i tillegg et "kryss" som kommer fra m3 cabriolet som også stiver opp fronten i svinger :) 

Jeg har siste eksamen 21. Mai, og da blir det rett i garasjen med to døgns aktiv skruing for å montere foringer og coilovers, samt det å skifte olje osv.

 

TA technix coilovers.  Ikke de beste, men de originale demperene er veldig dårlige hos meg og bilen krenger veldig.  Oppgradering blir det nok uansett.

post-64360-0-58147500-1399748914_thumb.j

Dårlig bilde, beklager det!
Selve brekket ble festet ved å sveise inn 4 skruer direkte i metallet.  Ikke enkleste jobben med et elektrode apparat,men det gikk akkurat uten å sveise hull.

post-64360-0-16395900-1399748925_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...