Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått at det ikke er helt ukjent at det er problem med panoramasoltak på BMW-stasjonsvogner, uavhengig av serie, så tenkte å høre om andre her har erfaringer å dele angående dette.

Har en kollega som kjøpte en -07 E61 med panoramasoltak i fjor sommer. Kort tid etter ble det masse feilmeldinger på bilen og det viste seg at drenering var tett og elektronikken druknet. Bilen går på Lillehammer, men er kjøpt hos Sandven så de tok regninga på det de kalte en forenklet reparasjon i oktober. Dvs. de tørket opp og gikk over kontakter etc. men skiftet ut fint lite. Bilen har vært et mareritt etterpå. Stadig vekk nye feilmeldinger. Nå viser det seg at hjulbrønn med elektronikk er full av vann igjen... Nå sier Sandven at dette skyldes at soltak presses ned under vask i maskin og dermed er en ytre påvirkning så dette ikke dekkes av garanti. I tillegg sier de nå at garanti er ute så de har ikke noe ansvar. De sier også at slik er det bare med biler med soltak, uavhengig av merke. Merkelig at det ikke skal være mulig å vaske bilen spør du meg...

Hva i all verden kan stakkaren gjøre? Han er så ærlig at han vil ikke selge bilen videre uten at alt er i orden (noe som blir veldig dyrt for han) og han får ikke hevet kjøpet eller får forhandler til å reparere... Han er mildt sagt fortvila. Er det bare slik det er? Hvilke rettigheter har man med den forenklede reparasjonen som ble utført i oktober som tydelig ikke holdt mål?

Håper noen kan gi gode svar ganske snart så han kan ta det videre til Sandven som fremstår som ganske arrogante akkurat nå.

Skrevet

nå er ikke jeg noen paragraf rytter, men jeg mener og ha lest noe sånt som :

dersom du har meldt fra om ett problem og verkstedet har gjort noe med dette innenfor garantiperioden,

og problemet kommer tilbake i ettertid så er det vel en form for forlenget garanti tid ? evt kan det påklages at det har vært utført dårlig arbeid (ettersom problemet kommer tilbake) og at de må utføre arbeidet på nytt,

tror uansett dette er noe jeg ville tatt opp med forbruker rådet, dette er mat for dem og der får du jo sikre svar på hva som faktisk gjelder :)

Skrevet

Ja, er helt enig med deg Tronstad. Men jeg hadde inntrykk av at "alle" hadde problem med takluke på stasjonsvognene med panoramatak (så jeg styrte unna det på min E61 og savner det som bare det...) så er det virkelig ingen som har blandete erfaringer med takluka på sin stasjonsvogn å dele..?

• 1 year later...
Skrevet

Det er nå kommet dom i Høyesterett som bekrefter at utvidet reklamasjon gjelder i inntil 5år ved mangelfull utbedring. Og den lekkasjen skyldes ikke at bilvask presser ned luka men dårlig drenering / tett drenering grunnet konstruksjonsfeil på de første utgavene av Panorama taket.

Skrevet

Bare å vippe av innsnevringen i enden av slangen (enveisventil) så er problemet løst.

Husk å vippe opp alt av deksler bak for å sjekke at det ikke er vann i bunnen som gir problemer senere.

Skrevet
Bare å vippe av innsnevringen i enden av slangen (enveisventil) så er problemet løst.

Husk å vippe opp alt av deksler bak for å sjekke at det ikke er vann i bunnen som gir problemer senere.

Hvor er det en kan finne denne slangen/ventilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...