Gå til innhold

sylinder 3 "spiser" tennplugger. Feilkode 147

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som beskrevet i emne tittelen så "spiser" BMW-en min tennplugger.

Eg får opp en feilkode 147 under diagnose.

Når eg googler koden får eg opp dette:

BMWcode: 147

P-code: MS 43

Fault type and function: Range check voltage supply pedal sensor 2 and throttle position sensors.

Signal type and range: DME internal input analog.

Explanation: Supply voltage for sensors must be within a specified range.

Dette er en BMW 318i e46 2000 modell.

Men eg forstår ikke helt feilkoden, har noen andre hatt samme problem, eller kan noen lese ka som er feil?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Jeg ser ingen sammenheng mellom tennpluggen og feilkoden.. Er dette en kode du har slettet og som kommer tilbake?

Du kan bruke tis.spaghetticoder.org til å finne info om den, den bor rett over gasspedalen med stag overføring fra pedalen.

Videre kan du bruke wds.spaghetticoder.org for å finne ut hva, hvor mye osv.

Hvis koden ikke har vært slettet for å se om den kommer tilbake ville jeg begynt med det

Skrevet
Jeg ser ingen sammenheng mellom tennpluggen og feilkoden.. Er dette en kode du har slettet og som kommer tilbake?

Du kan bruke tis.spaghetticoder.org til å finne info om den, den bor rett over gasspedalen med stag overføring fra pedalen.

Videre kan du bruke wds.spaghetticoder.org for å finne ut hva, hvor mye osv.

Hvis koden ikke har vært slettet for å se om den kommer tilbake ville jeg begynt med det

Koden ble slettet, etter å ha kjørt litt kom den tilbake...

Skrevet
Hvordan blir pluggen spist?

Hvis den er hvit, så får du ikke nok bensin i denne sylinderen.

Mulig tett dyse?

Hver gang eg har tatt ut tennpluggen har den vert svart, men dette er etter eg har kjørt litt med den når den ikkje har fungert, men eg kan sjekke hvilken farge den har no.

Når bilen først begynte å jukse viste det at innsprøytningsdyse i sylinder 3 var ødelagt under diagnosen, denne har eg skiftet og feilkoden har blitt slettet.

Men etter eg skiftet dyse virket det ikke som den gjekk fint, så eg skifta tennplugg etter det så gjekk den fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...