TurboLag Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 som sagt, om den ruser seg opp, så kommer det luft fra et sted. prøv å ta av tomgangsregulator og plugg igjen der, så får du evnt eliminert den som feilkilde.
320e36 Skrevet Juni 30, 2012 Skrevet Juni 30, 2012 Hadde lignende problem på en volvo med powerfilter. problemt var pga filteret stod for nærme lmm, blir turbulens i lmm elns
Clausfox Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Skrevet Juli 7, 2012 som sagt, om den ruser seg opp, så kommer det luft fra et sted. prøv å ta av tomgangsregulator og plugg igjen der, så får du evnt eliminert den som feilkilde. Luften kommer gjennom tomgangs regulator! fordi den åpner fult. INGEN falsk luft. Napper jeg ut kontakta til tomgangsregulator går den nesten normant, da ruser deg seg ihvertfall ikke opp
TurboLag Skrevet Juli 7, 2012 Skrevet Juli 7, 2012 prøv med annen tomgangsregulator, om ikke det er no forskjell har du en tempføler som tuller med deg.
Clausfox Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 prøv med annen tomgangsregulator, om ikke det er no forskjell har du en tempføler som tuller med deg. Har prøvd det! har også byttet Temp føler 2 ganger! også innsugstemp
TurboLag Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Ikke no innsugstempsensor som påvirker den. Funksjonen som regulerer tomgangsregulator er styrt av vanntemp, så om tomgangsregulator tuller og åpner fullt betyr det at signalet fra vanntemp ikke kommer fram til motorstyringa. I tilfellet med bosch sensorer har du et lederbrudd (høyere motstand ved lavere temp, lederbrudd/dårlig kontakt = "uendelig" motstand). Enten ei kontakt som ikke sitter i, en kabel mellom vanntemp og ecu som ikke sitter skikkelig, eller ei ledning som har røket.
Clausfox Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Ikke no innsugstempsensor som påvirker den. Funksjonen som regulerer tomgangsregulator er styrt av vanntemp, så om tomgangsregulator tuller og åpner fullt betyr det at signalet fra vanntemp ikke kommer fram til motorstyringa. I tilfellet med bosch sensorer har du et lederbrudd (høyere motstand ved lavere temp, lederbrudd/dårlig kontakt = "uendelig" motstand). Enten ei kontakt som ikke sitter i, en kabel mellom vanntemp og ecu som ikke sitter skikkelig, eller ei ledning som har røket. Okei, det jeg trodde var feil var at det var feil i ledninsnettet! så byttet jeg ledningsnett, målte å sjekket jording og at alt var helt, men da jeg hadde byttet var det helt likt! Når jeg napper ut temp føler går den helt normalt
JTS77 Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Motoren ruser seg opp pga tomgangsregulatoren. Grunnen til at den gjør det kan være flere ting. Men får beskjed om å gjøre det fra ecu, hadde du en ecu fra eirik viste? og har du AC? fordi at om du ikke har ac i bilen og ecu er programmert til å ha det, vil ecu gi ordre om høyere tomgang når ac blir aktivert. Er ganske sikker på at om du kobler fra tomgangregulatoren vil motoren gå fint. Tror det skal være mulig å oppdage dette i INPA om du har tilgang til det.
Clausfox Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Motoren ruser seg opp pga tomgangsregulatoren. Grunnen til at den gjør det kan være flere ting. Men får beskjed om å gjøre det fra ecu, hadde du en ecu fra eirik viste? og har du AC? fordi at om du ikke har ac i bilen og ecu er programmert til å ha det, vil ecu gi ordre om høyere tomgang når ac blir aktivert. Er ganske sikker på at om du kobler fra tomgangregulatoren vil motoren gå fint. Tror det skal være mulig å oppdage dette i INPA om du har tilgang til det. Ja ac er borte, å har Viste hjerne ja!.. men var ikke sånn for en liten stund siden. har Viste hjerne ja! Men når jeg clutsher inn i lyskryss osv... ruser den seg noen ganger opp på 3000rpm.. men som sagt har den fungert en stund med hjærnen som er der nå, men så ble den værre og værre
JTS77 Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Prøv å koble av stikket til tomgangsregulatoren og se om den ruser seg opp da.
Clausfox Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Prøv å koble av stikket til tomgangsregulatoren og se om den ruser seg opp da. Da går den litt høyt på tomgang, men ruser seg ikke opp
JTS77 Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Da har du nok vakuumlekasje en plass.. i tillegg til at det er en el feil en plass.
Clausfox Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Da har du nok vakuumlekasje en plass.. i tillegg til at det er en el feil en plass. Ingen vakum feil! har brukt opp 1 flaks med startgass + at alle slangene er nye! og jeg har tatt av innsuget 2 ganger for å være sikker! så er ikke vakum feil! napper jeg ut temp følern går den helt normalt. Så er en feil en plass, men ikke vakum feil
JTS77 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Ikkje det at eg ikkje tror deg, men du sier at når du tar ut temp føleren går den helt normalt. Men du mener kun stikket til denne? I såfall får ecu beskjed om kald motor og styrer tomgangen med tomgangsregulatoren. Så uansett hvordan en ser på det så er det tomgangsregulatoren som styrer opp tomgangen og som gjør at den ruser seg. Så hvis du har fremdeles høy tomgang når du har koblet fra denne må lufta komme fra ein anna plass..
scoot Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Har du målt verdiene på temp-følerne ? Og forsikret deg om at du har 5V +/- inn på de aktuelle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå