320e36 Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Er en 93mod m50b20 passert 300k, fuskinga kom plutselig med nykking spessielt på lave turtall. åpna panseret å hørte det også tikket. var rundt dysene,, kunne ikke høre noe fra topp eller vanos. Noen idèr hva det kan være?
320e36 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 har skjekket plugger, ser ok ut, er bare ca 8mnd gamle. tikkinga kommer fra rundt dysene/innsuget, kan ikke være defekt dyse ?
CrZyWiz Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Tipper en av kamsensorne er gåene, da fyrer den alle dyser i nødmodus.
OrjanBmw Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Tipper en av kamsensorne er gåene, da fyrer den alle dyser i nødmodus. en av kamsensorene? Er vel bare en kamsensor?
320e36 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 jo ser ut som det skal være 1 under den fremste innsugsmanifolden, skal ta en diagnose, å prøve å nappe ut sensoren mens den sviver
CrZyWiz Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Mulig det bare er 1 på disse gamle med enkel vanos. Men du finner ikke ut den er defekt før du tar diagnose.
320e36 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 diagnose: -Cam sensor error! da er mest sannsynlig den saken løst, takk for hjelpa=)
320e36 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 kam sensor er nå byttet, men samme problemet enda. diagnose viser fremdeles kam sensor feil. noen flere tips? er helt tom for ledetråder Dysene høres fortsatt brutale ut, er nok en form for no nødmodus. motoren høres ut som ett maskingevær på over 6k omd
bloppe Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Alltid husk å slette error'ne når du skifter sensor. Jeg kjøpte en e34 m50b20 med ekstrem nykking, og det som fikset den var å bytte tennplugger. tennpluggene så ikke slitt ut, men det var mye olje i tennpluggbrønnene. Skiftet også ventildekselpakningen pga oljen.
320e36 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 ja erroren ble slettet, men dukket fort opp igjen toppdekselpaking inkl plugger er nylig byttet, å kontrollert nå. selv tror jeg det er elektisk feil som styrer benintilførselen(dysene)
bloppe Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Elektronikk er ikke min sterke side, men etter å ha lest en del, kan et tips være å sjekke bensinpumpen/filter, iogmed at du tror det er noe med bensintilførsel.
320e36 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Filteret er ikke gammelt, å tror ikke det er noe feil på pumpen. virker som det er en defekt "ting" enplass som gjør att dysene ikke vet åtid di skal åpne for bensin, men derfor gjør det usystematisk som en nødløsning. hmm, burde ikke være så vanskelig.... aahr, dauere enn 316 fortia
CrZyWiz Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Har vært borti ett tilfelle der den nye sensoren også var defekt.
320e36 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Den oppførte seg helt samme med begge, men uten sensoren begynte den å smelle i innsuget også:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå