Gå til innhold

BMW 316i, bilen har stått i ro en stund, får ikke start..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle bimmers :)

Jeg har en Bmw 316i som har stått i ro over lengre tid. Den startet å gikk fint før jeg satt den fra meg, men nå 1 og 1/2 år etterpå vil den ikke starte. Motoren er orginal, 99hk mener jeg.

Så til hva jeg har funnet utav, bensinpumpen fungerer, men pluggene er helt tørr når jeg har dratt motoren rundt en stund. Såvidt jeg klarer å se har jeg ikke gnist på noen av pluggene (4), men coilen gir fra seg strøm. Jeg har ikke særlig peiling på Bmw sine svakheter, men har hørt at bensinpumpen er en av de. Den ble forøvrig skiftet på Auto23 for ca 2 år siden.

Noen som kan hjelpe meg fram til feilen(e)?

Skrevet

Tips 1 Det er meget viktig å ha toppladet batteri.

Tips 2 er å ta en diagnose :)

Skrevet

Hvis pumpa går og ingen bensin kommer frem så ville jeg kanskje tittet på bensinfilteret. Det kan jo være tett.

Skrevet

Det kan jo muligens hende, men syntes det er litt rart om det skal ha tettet når alt har stått i ro. Den startet og gikk når jeg satt den fra meg som sagt....

Skrevet

Har hatt en del biler stående lengre enn som så uten problemer, litt startgass (dog ikke bra) så har de startet. Men bmw er vist noe for seg selv :lol: Men ok, skal sjekke bensinfilteret!

Hva kan det komme av at coilen gir fra seg strøm, men ingen gnist på noen av pluggene? Jeg bør vell gjerne skifte pluggene for å utelukke ødelagte plugger...

Skal ikke ha service på bilen, skal ha start på den å kvitte meg med den fortest mulig..

Skrevet

Du vil få start på bilen med dårlige plugger. Den går berre ikkje så reint. Viss pluggane ikkje er våte så er da drivstoffmangel somregel.

Ville heller ha sjekka motstanden i pluggledningene enn pluggane. Det skal vera maks 20k ohm fra coil-ledning til ein av pluggane. ca 5-6 ohm i kvar høgspent-ledning.

Hadde kobla av bensinslange inn på rail for å kontrollere om det kom bensin inn i rail.

Det kan jo hende motorstyreenheten har tatt kveld, eller du har dårlige jordings punkt til batteri / styreenhet?

Du kan jo sjekke om drivstoff dysene lager klikkelyd.

Skrevet

m40 motor ?? sjekket veivsensor ?? får ikjke bensin og tenning vist den ikkje registrerer signal derifra..

må sikkerttaue den igang også? må gjerne få opp oljetrykket i ventilløfterene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...