Gå til innhold

BMW E39 - Ingen lyd i høyttalere - Alt annet fungerer. Tips?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Som topicen sier.. Jeg får absolutt ingen lyd i bilen. Ikke en skurrnig en gang. Det er helt TYST. Jeg har forsøkt med kassett, cd`er i veksleren og radio. Ingenting gir lyd. Tenkte først det var headuniten, så jeg byttet til en widescreen navi 16:9, men det hjalp heller ikke. Har akkurat samme problemet ennå.

Det elinminerer iallefall Headuniten.

Bilen er en US 540i om det skal ha noe å si. 1999 modell med MK2 navi. Det er DSP, med egen forsterker bak, i tillegg til radiomodul og cd veksler. Ser på koblingene her at det henger en løs antenneledning, og at det virker som noen har vært der å skrudd før meg.

Jeg kjøpte bilen for noen dager siden i England, så jeg vet ikke noe særlig om hvordan den har vært før - utenom et fullt servicehefte. Har sendt en mail til tidligere eier uten å få svar ennå.

Det lyser forresten når jeg skrur på radioen, på navienheten - har lest at mange andre har lignende problem, men der lyser ikke radiolampen (oransje lys ved på-knappen).

Alt ser ut til å fungere.. utenom lyden! Tips mottas! Det jeg tenker selv er feilkoblinger en plass, eller at forsterkeren er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte skjermen har ingenting for seg, dette er bare en skjerm med knapper på og ikke noe annet. Radio og alt det ligger i bagasjerommet.

Den antenneledningen du så, kan være ledningen til DSP, er ikke sikker men tror DSP bruker slik ledning for lydsignaler. Det er vel ikke så usansynelig at forsterkeren ikke får signaler og derav ingen lyd.. Ville vertfall sjekket dette først.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å plugge den ledningen i radiomodulen, uten at jeg får noe lyd. Det går en identisk ledning fra forsterkeren til radiomodulen fra før, så jeg måtte ta den ut og plugge inn den løse for å teste.. Virker som det er for mye ledninger! Når jeg tenker meg om er det enda en ledning som ikke har noen plass å stå. argh..

Om jeg kjøper en overgangskabel foran og setter i en vanlig spiller, da vil jeg vel få lyd i teorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...