Gs123 Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Hei. Har litt rust på hjulbuene jeg skal fjerne. Vet det vil kommer tilbake etterhvert,men skal spare penger i mellomtiden, så jeg får bytta hjulbuene en dag. Jeg vil ha et resultat som holder lengst mulig og ser best ut. Kan noen hjelpe meg med fremgangsmåte her? Jeg vet sånn ca hva jeg skal gjøre men lurer på noen ting. Etter at jeg har pussa vekk så mye rust som jeg klarer å fått det tørt, skal jeg kjøre på med brunox da eller skal jeg kjøre på med noe annet først? Hvis brunox skal først hva skal jeg ha over der igjen? Må også få en fin overflate, så hva burde jeg ha over der igjen som jeg kan pusse og få rett? Har lest at man ikke skal pusse direkte på brunoxen. Så det jeg er ute etter er rett og slett fremgangsmåte i riktig rekkefølge. Håper noen kan hjelpe meg med en ordentlig fremgangsmåte! Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Brunox er nok det beste midlertidige løsningen Jeg bruker grunning etter brunox. Man kan også lakke rett på brunox. Jeg vil anbefale en grunning så er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Den er grei hvor lang tid tar det før rusten kommer tilbake ca? Hvilken grunning ville du anbefalt da? En som er veldig luft og vanntett. Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Og hvordan er overflaten etter brunox? Er det så rett og fint at man kan lakk over det? Er det ikke lurt med sparke eller noe over brunoxen som jeg kan pusse og slike æ, også grunne og lakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Er det best med Brunox eller syre grunning rett på bart, sandblåst metall. Som det har vært rust på tro ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Er det best med Brunox eller syre grunning rett på bart, sandblåst metall. Som det har vært rust på tro ? Hvis du klarer å fjerne alt av rust 100% så er nok syregrunning det beste Men i mitt tilfelle er drt ikke mulig å fjerne alt rust derfor jeg kjører på med brunox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Du bør nok matte forsiktig med en pussepad på brunoxen før den overlakkes. Dem får en glasshard og skikkelig glatt overflate som gjør det mer eller mindre påkrevd med litt mattings for at det skal få skikkelig vedheft over tid. Bør også vente i minimum 24 timer før du dekker over brunoxen med andre produkter, og fortrinnsvis unngå lav temp og fuktig luft until the job is done. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Den er grei bør jeg vent3 24 time før jeg passer over? noen som har en bra gruning å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Hvem selger Brunox i Norge (av de store kjedene)?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Får tak i det overalt. Torshov, bilxtra osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Den er grei bør jeg vent3 24 time før jeg passer over? noen som har en bra gruning å anbefale? Overmalbar. Les på boksen Syregrunning http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/f ... eid=159249 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Den er grei bør jeg vent3 24 time før jeg passer over? noen som har en bra gruning å anbefale? Overmalbar. Les på boksen Syregrunning http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/f ... eid=159249 Men kan jeg bruke denne over Brunox da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Og burde jeg kjøpe brunox spray eller på flaske så det må smøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Spiller ingen rolle. Min erfaring er at du får lagt tykkere lag med pensel. Brunox er et vanvittig bra produkt, brukt det i flere år, med litt forskjellig resultat. For det meste veldig fornøyd med det. Du burde matte overflaten, du burde også ha en grunning over, spesielt om du har metallic lakk på bilen, da denne er transparent, og trenger riktig bunnfarge. Yngve : Får du vekk ALL rust, så er syregrunning beste. Er det litt "rester" så ville jeg gått for brunoxen. Legg gjerne 3-4 strøk med brunox. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå