Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Trenger litt hjelp med en m52b28 motor. Kjøpte bilen i 2010 da gikk den drit bra. Bilen har 210 hk (Ultimo tuned) og gikk 0-100 på 7 sek. Ja, sju sekunder.

Bilen ble bare treigere og treiger gjennom tiden og nå går bilens akselrasjon på mellom 8.5-9 sekunder. Hva er det som skjer med bilen. Blir motoren slitt? Bytta olje 4 ganger siden kjøp

Det jeg har prøvd er å skru ut skruene som sitter på eksos manifolden, for å sjelke om eksosen var tett, men nei samma møkk. Jeg fant ut okså at jeg hadde vacum lekkasje rett bak luftmassemåleren, bytta slangen likevel drar den ikke.

Tips hadde vært fint da reiser om 2 uker!

Skrevet

hør på motoren om den fuster/tenner på alle sylinderne osv...sjekk pluggene (skal være lysebrun). sjekk om det kommer inn falsk luft (bruk startgass og spray rondt alle slanger osv som har noe med innsuget å gjøre. vis ikke det er noe feil her så ville jeg sjekket om det er dorlig kompresjonstrykk (skal ligge rondt 10-11bar).kan også være dorlige/tette dyser. kan også være kamakslene er veldig slitte (liten sansyneligthet) og kansje d kan ha noe med vanosen å gjøre. kansje bytte oringene i vanosen. vis du søker litt på forumet så er det mangen som har fått bedre respons og bedre akselrasjon og jevnere tomgang etter at di har byttet oringene i vanosen.

håpper på at du finner ut hva som er gale :D

Skrevet

Har tatt diagnose, og da sto det flow et eller annet. Bytta slange og feilen ble borte

Skal satse på vanos pakningene, og bytting av plugger. Anbefales?

Skrevet

Spiller egentlig ikke så stor rolle hvilke utstyr/program man bruker. Feilen lagres jo i hjernen og resultatet kommer opp som koder på programmet. Har noen vært innom sånt, at bilen ikke går som den skal. 523 en er raskere:/

Skrevet

Kan være lurt å sjekke bilen med andre diagnosesystemer, er ikke alle som klarer å få fram alle feil.

Joakimh la frem mange gode forslag som du kan sjekke. Har du gjort noe av det?

Kompresjonstest er kjekt.

Ellers er det mange som kjører rundt med gåene LMM uten å vite det.

Skrevet

Luftmassemåleren funker som den skal. Kan det være vanosen? Altså o-ringene som er ødelagt/slitt? Kan tennplugger være årsaken?

Skrevet

tennplugger kan ha litt og si. om det er enkel vanos du har, Vanos er på stilling av på tomgang. går på så går den av igjen. så på selve toppen skal du ikke merke så mye til den

Skrevet

Ok takk for at du sa ifra det der, skulle til å bestille deler nå. Skal feilsøke litt mer av slanger osv. Men at motoren har blitt ihjel kjørt, det går ikke? Ikke det at jeg råkjører men personen kanskje jeg kjøpte fra hadde capsen bakfremm hvis dere skjønner hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...