Gå til innhold

Felgprosjekt - freshe opp mine replica M-parallel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det på tide å få shinet opp felgene jeg kjøpte for en liten stund siden.

Replica M-parallel som jeg tenkte jeg skulle gjøre noe litt interessant og annerledes med.

74f9fc5ea27e11e1be6a12313820455d_7.jpg

6377dd82a27b11e1b10e123138105d6b_7.jpg

Var en liten sprekk i den ene bakfelgen så den leverte jeg inn til Sarpsborg Karosseri for sveising. Kostet meg bare 500,- siden de ikke trengte å lakke.

ff844280b6f111e181bd12313817987b_7.jpg

Ble rett så bra det. Jevnt og fint. :)

Neste steg nå er at jeg og en kompis skal gå i gang med sliping, pussing og sparkling før de skal lakkes i en metallic brun med matt finish. :D

Etter hvert skal de vel kompletteres med nye senterdeksel, M-merker og gullfargede hjulbolter.

Skal gjøre mitt beste for å oppdatere med bilder av prosessen underveis, kjenner jeg klør etter å komme i gang. :wink:

Skrevet

Gull og matt brun kan bli veldig gromt det!! Gleder meg til å følge med :D

Kjører selv med disse felgene og synes de er råfine! Hvilken bil skal de på? Farge på bil?

Skrevet

Liten oppdatering på fremgangen. Har så smått begynt å slipe ned felgene i dag. Var på Biltema tidligere på dagen og kjøpte bremserens og kjemisk metall.

Vi gikk først over med bremserens for å få vekk dritten og bremsestøvet, så var det på med 240-papir og slipe. Det høljet ned ute og tonnevis med mygg, så det ble bare slipt ned to felger, og fikk ikke begynt å sparkle. Men satser på at morgendagen blir mer produktiv. :)

grrned8clmisbrdjfzj2.jpg

99nysvgwfkzjgx8dpqgg.jpg

mn23lfy5066e4f7hwpr5.jpg

6jeguemy864nzpd4iso6.jpg

Får bare beklage de dårlige iPhonebildene. :roll:

Edit: Da fungerer bildene. ;)

Skrevet

Dagens oppdatering.

Felgene er slipt og sparklet med kjemisk metall kjøpt på Biltema (funket kanon) -og tre av felgene er grunnet. Den siste venter på å bli slipt etter en siste omgang med sparkel.

pvqvuppbuoov1yagccjv.jpg

Første felgen klar for grunning

f2v2tbftcprglsbb4667.jpg

josz844fw2a9s8m5bcs0.jpg

Fikk et lag av mørk grunning, en sprayboks med litt rester som vi brukte.

m278m80xa175ma65gciv.jpg

vtrg9v0k3lvm6zm56hp4.jpg

Resten fikk epoksygrunning. Kompis som tar seg av lakkingen, lar de som kan dette få gjøre det. ;)

I morgen blir det avgårde for å kjøpe mer lakktynner og handle inn mattningsmiddel til klarlakken. :)

Skrevet
Se her ja! :D det kommer seg! Regner med at du bare skal ha vanlig sølvgrå farge på dem eller?

Her kjører vi løpet fullt ut. Custom farge - mørk brun/bronse metallic med matt finish. ;)

Edit:

Tenkte jeg kunne legge ut en liten før og etter av hvordan det ble med sparkling m. sånn kjemisk metall. Personlig så synes jeg det ble veldig bra.

Før:

9k7iuzyu73zhfxked3jh.jpg

o7jfyw93un9819qqqad9.jpg

Etter:

hi31btpl9d1aur5l8790.jpg

Glatt som en barnerumpe. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...