haakon85 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Da er det på tide å få shinet opp felgene jeg kjøpte for en liten stund siden. Replica M-parallel som jeg tenkte jeg skulle gjøre noe litt interessant og annerledes med. Var en liten sprekk i den ene bakfelgen så den leverte jeg inn til Sarpsborg Karosseri for sveising. Kostet meg bare 500,- siden de ikke trengte å lakke. Ble rett så bra det. Jevnt og fint. Neste steg nå er at jeg og en kompis skal gå i gang med sliping, pussing og sparkling før de skal lakkes i en metallic brun med matt finish. Etter hvert skal de vel kompletteres med nye senterdeksel, M-merker og gullfargede hjulbolter. Skal gjøre mitt beste for å oppdatere med bilder av prosessen underveis, kjenner jeg klør etter å komme i gang.
norbakken Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Gull og matt brun kan bli veldig gromt det!! Gleder meg til å følge med Kjører selv med disse felgene og synes de er råfine! Hvilken bil skal de på? Farge på bil?
haakon85 Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Skal på en svart E39 med full shadowline og M-sport understell. Satser på senkefjærer eller coilovers på sikt.
haakon85 Skrevet Juni 22, 2012 Forfatter Skrevet Juni 22, 2012 Liten oppdatering på fremgangen. Har så smått begynt å slipe ned felgene i dag. Var på Biltema tidligere på dagen og kjøpte bremserens og kjemisk metall. Vi gikk først over med bremserens for å få vekk dritten og bremsestøvet, så var det på med 240-papir og slipe. Det høljet ned ute og tonnevis med mygg, så det ble bare slipt ned to felger, og fikk ikke begynt å sparkle. Men satser på at morgendagen blir mer produktiv. Får bare beklage de dårlige iPhonebildene. Edit: Da fungerer bildene.
haakon85 Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Dagens oppdatering. Felgene er slipt og sparklet med kjemisk metall kjøpt på Biltema (funket kanon) -og tre av felgene er grunnet. Den siste venter på å bli slipt etter en siste omgang med sparkel. Første felgen klar for grunning Fikk et lag av mørk grunning, en sprayboks med litt rester som vi brukte. Resten fikk epoksygrunning. Kompis som tar seg av lakkingen, lar de som kan dette få gjøre det. I morgen blir det avgårde for å kjøpe mer lakktynner og handle inn mattningsmiddel til klarlakken.
Kimmey Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Se her ja! det kommer seg! Regner med at du bare skal ha vanlig sølvgrå farge på dem eller?
haakon85 Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Se her ja! det kommer seg! Regner med at du bare skal ha vanlig sølvgrå farge på dem eller? Her kjører vi løpet fullt ut. Custom farge - mørk brun/bronse metallic med matt finish. Edit: Tenkte jeg kunne legge ut en liten før og etter av hvordan det ble med sparkling m. sånn kjemisk metall. Personlig så synes jeg det ble veldig bra. Før: Etter: Glatt som en barnerumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå