Gå til innhold

Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11 - Sommerhjul på F11


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke du app på telefonen? Til og med jeg var klar over den kontrollen der :P

Meeen, hjelper lite å være etterpåklok naturligvis, kjipt er det uansett! Du får trøste deg med at å kjøre bilen, med senken innskrevet i vognkortet, må være en hærlig følelse! Tenkte å godkjenne min selv nå, for å slippe å prøve å unngå slike kontroller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klar over at der var kontroll tidligere, men de hadde tatt en pause. Fekk beskjed om at der var klar bane akkurat når jeg dro fra jobb(10min ifra) men når jeg kom dit så hadde de akkurat rigga seg opp igjen.

Ser ikke så veldig mørkt på det siden sesongen er straks over, og at jeg hadde tenkt å få skrevet inn senken neste år uansett, pga eukontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Vegvesenfolk er sjelden positive til entusiastbiler av en eller annen merkelig grunn [-(  Har titta gjennom tråden din nå, bilen har fått ett bra løft i standaren må jeg si. Hva brukte du på baklytene? Vanlig rød lakk og klarlakk? Skulle hatt helrød baklykter på touringen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Og tusen takk for det:) Vegvesenmannen var ikke så VELDIG negativ faktisk, var en bmw-mann han også. Men likte svært lite dekkstrekken :/

 

Baklyktene er sotet med rød transparentspray, planen var å legge på klarlakk også, men har ikke blitt gjort. Har vasket X antall ganger, og det holder seg bra enda! Får kjøpt sprayen hos bilxtra og biltema hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hva skjer frammover?

Bilen er som nevnt tidligere, på vinterlagring. Så nå blir det bare bestille inn deler, å gjøre alt klar til våre og jeg for begynde å skru! :)

I vinter blir understell og interiør prioritert. Er bare lærling, så lønna er ikke så mye å skryte av. Så alt blir bestilt etter hvert. 

 

( ) - ikke gjort

(/) - kjøpt

(x) - gjort! :D

Planene er! :

 

( ) Sandblåse og pulverlakkere bakstillingen 

( ) Få på stabstag bak, og (kanskje) tykkere framme

(/) Få på Tårnstag i motorom

( ) Bytte alle foringer til powerflex

( ) Bytte hjullager bak

( ) Nye bremseskiver og klosser fremme og bak. (greenstuff fremme)

( ) Kjøpe 188mm diff, og (kansje) bygge om til lamellinnmat. Noen med erfaringer av å gjøre det?

( ) Swisswax leather care kit + leather healer, for å friske opp skinnseta

( ) Skinndørtrekk

( ) Mtech 2 ratt

( ) M-girkule med lys

 

Satser på å få kjøpt inn mesteparten før våren kommer, og jeg skal drage frammigjen e30a fra vinterdvale :)

Skal også innom teknisk kontroll på biltilsynet, og få senkesettet skrevet inn i vognkorte :)

 

Oppdaterte også førstepost med denne listen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på? Har ikke hatt den på 4hjulskontroll enda etter jeg monterte coiloversa. Den sliter litt på innsiden, men ikke noe alvorlig.. Ser det er litt mer camber på ene bakhjulet enn andre også, men det er visst pga hovudforingene(?) mine bak er slitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Eystein Ose changed the title to Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11 - Sommerhjul på F11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...