Gå til innhold

Forstyrrelser i høytaler.

Anbefalte innlegg

Når jeg hører på anlegget mitt er det som om signalet blir forstyrret som om noen ringer på telefonen, bare GANSKE kraftig. Men har skrudd av TLF og alt som kan sende ut signaler, men likevel kommer det plutselig. Har tatt ut spilleren og sett at alle kabler er hel og på plass, spilleren er 3 uker gammel.

Lurer på hva som kan være problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det når du lytter til radio, eller andre når du lytter til cd/minnepenn osv.

Hvis du kan forsøk med en annen spiller, lån av en kompis, se om det samme skjer. :)

Er både radio og AUX. Det kommer bare plutselig. Har enda ikke prøvd CD i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan skje ved dårlig jording på store strømforbrukere, eller pga børstestøy på f.eks el-motorer. Som ei vifte f.eks.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC med Tapatalk 2

Takk :)

Må sistnevnte skiftes ut eller er det en mulighet for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan skje ved dårlig jording på store strømforbrukere, eller pga børstestøy på f.eks el-motorer. Som ei vifte f.eks.

mvh Frode Neergård

Takk :)

Må sistnevnte skiftes ut eller er det en mulighet for å fikse dette?

Trolig er støyfilter beste løsning. En kondensator kobla mellom pluss og minus like ved støykilden.

Nye børster kan nok hjelpe, men blir trolig ikke kvitt støyen helt med kun bytte.

Forutsetter naturligvis at det ikke er en feil på en eller flere komponenter som skaper støy da.

mvh Frode Neergård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.. Man bruker IKKE støyfiktere og annet TULL når man er i ferd med å finne ut hva som er problemet! Da vil fortsatt problemet være der, selvom du kanskje merker det i mindre grad. Argh, jeg hater folk som elsker kondensatorer. Sorry, men kondensatorer er ikke søte små, grønne menn som har kommet for å redde jorda! Hvis en jording er dårlig så bytter man den!

Og til trådstarter: Oppgrader jordinga på spilleren din i første omgang, se om dette hjelper. Trenger ikke være verre enn det :) Hva slags spiller hadde du i tidligere? Original?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.. Man bruker IKKE støyfiktere og annet TULL når man er i ferd med å finne ut hva som er problemet! Da vil fortsatt problemet være der, selvom du kanskje merker det i mindre grad. Argh, jeg hater folk som elsker kondensatorer. Sorry, men kondensatorer er ikke søte små, grønne menn som har kommet for å redde jorda! Hvis en jording er dårlig så bytter man den!

Og til trådstarter: Oppgrader jordinga på spilleren din i første omgang, se om dette hjelper. Trenger ikke være verre enn det :) Hva slags spiller hadde du i tidligere? Original?

Si meg, har du møtt disse søte små grønne mennene du snakker om?

Har du i det minste forståelse for hvordan en kondensator virker rent elektroteknisk?

Vet du hva som gjør at det er støy å finne på systemer?

1. Alle elektromotorer og dynamoer VIL lage en viss form for støy!

2. uansett hva du gjør for å eliminere støy kan du ikke eliminere dynamo om du ønsker å kjøre lenger enn en viss strekning mellom hver gang du lader batteriet, naturligvis.

3. En kondensator har en sådan virkemåte, at den har lav motstand ved høy frekvens og høy motstand ved lav frekvens. Dette gjør at (når kondensatoren har KORREKT størrelse - altså i størrelsesorden MIKROfahrad) vil den sørge for at raske endringer (altså støy, også kalt rippel og transienter) møte en LAV motstand og om kondensatoren da står kobla mellom + og jord, vil altså disse raske endringene bli kortslutta til jord.

4. Hva mener du man skal gjøre med alle filter i en forsterker som står i bilen da, som alle er oppbygd av bl.a. kondensatorer? Skal man røske det utav fordi kondensatorer ikke er de søte små grønne mennene dine?

Sist, les innlegget mitt skikkelig denne gangen før du svarer i hytt og gevær da, jeg har IKKE sagt at kondensatorer erstatter dårlig jording, eller hva? De er løsningen om man ikke blir kvitt støykilden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvordan oppgraderer man jordinga da? Større kabler? Alle jordingspunkt er ihvertfall fine.

Jeg har nå tatt saken med Lefdal, de kunne ikke hjelpe meg og henviste meg til Pioneer Norge. Så jeg har sendt de en mail. Den spilleren som stod i er sikkert ikke original, men en eldgammel Sony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppgraderer man jordinga da? Større kabler? Alle jordingspunkt er ihvertfall fine.

Jeg har nå tatt saken med Lefdal, de kunne ikke hjelpe meg og henviste meg til Pioneer Norge. Så jeg har sendt de en mail. Den spilleren som stod i er sikkert ikke original, men en eldgammel Sony.

Bedre jordinger, puss ned kontaktflater og smør på syrefritt fett evt kopperpasta. Ekstra eller tykkere jordingsledninger da vesentlig fra dynamo til gods, osv...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...