emilguten Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Har en 320d som fjusker ved jevn gass. hva kan dette være? falskluft? dyser? osv?
Bimmer327tic Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Sikkert det samme som var galt med min 05 320cd vil jeg tro. Jeg hadde også fjusking ved jevn gass. Små lugging/hopp. Tok ut egr ventilen og gjorde denne ren og pen (var ikke så mye sot/koks på den), men stempelet beveget seg utrolig tregt. Sprayet på litt wd40 og presset det inn noen ganger. Da gikk det lettere frem og tilbake. Etterpå lagde jeg en "block off" plate rett før egr ventilen (der som flensen er) som jeg borret et 6mm hull i (hvis du ikke har hull i plata så kommer motor lampa på). Så var det bare og montere alt sammen igjen. Gjorde dette for 2 mnd siden på min, og den fungerer fremdeles som den skal. Uten fjusking.
emilguten Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 hvor sitter egr ventilen hva er hennsikten med den platen ? må bare spør:P
Svendis Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Hvor den er finner du nok kjapt ut av hvis du vil Når det gjelder platen, så er den for å blokkere eksos resirkuleringen (egr). Evt hvis du har lambda, som kom på dieselen i 03 eller hva det var så må du bore hull på 7mm for å unngå feilkode og motorlampe. Jeg kjørte med dette reducer oppsettet i 2år, men fikk motorlampe fra tid til annen på sommertid, så jeg valgte å oppgradere tuning fra ess til ecotune i scotland. De programmerer bort hele egr funksjonen hvis du ønsker det. Så nå kjører jeg med decat og eksos hele veien bak fra ecotune. 204hk 420nm. Funker veldig bra.
emilguten Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 jeg er ikke sikker på hvor egr ventilen er!
rekorden Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 Den sitter mellom intercooler og innsuget, da på inngangen på innsuget. Google er en fin ting, det samme er søkefunksjonen her på forumet:)
emilguten Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 var innpå tegningene på gs men fant bare agr ventil. er det, det samme ?
rekorden Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 Ja, det er det samme. Husker ikke helt hva forkortelsene står for, men mener det er noe lignende som Exhaust Gas Recirculation/regeneration og AbGas Resirkulierung... Google is still your friend:) Er på mobil så får ikke sjekket selv.
emilguten Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Skrevet Juni 28, 2012 da så. Da vet jeg hvor den er men takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå