a4driver Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Har en god stund hatt følgende problem med min E46 316TI med N42/B18 motor. Den er noe vanskelig å starte når den er kald, og det lukter bensin fra eksos. Når den har blitt varm ( sekundær luftpumpa slutter) så begynner hoved problemet: Hvis man akselerer hurtig på gasspedalen mens den er under ca 1800/rpm så virker det som den kveles. Værst er det når man står på tomgang, og skal begynne å alselerere fra tomgang, da kveles den før den kommer etterhvert. Hvis man akselerer svært rolig skjer ikke dette. Over 2000/rpm går den helt fint.", samt på tomgang går den rent. Ser ut til at det et noe som reagere for sent, enten valvetronic motoren eller en eller annen sensor. Og dette har jeg gjort til nå; Nye plugger, coiler, Lmm, diff.trykksensor, nytt veivhusfilter med slanger, kjørt trykktest (vakuum og trykk). Veivakselsensor, innsug/eksoskamaksel sensorer,Bensin filter, luftfilter + olje og filter. Valvetronic motor byttet 2.7. uten endring. Har hatt feilmeldinger på det som er byttet. Og det beste av all jævelskap på en motor som har 50% sensorer er det det ikke kommer en eneste feilmelding lenger... (Har Inpa) Noen som har fler tips?
lagunilla Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 veivakselsensor/kamakselsensor? Edit: Dissa dukka ikke opp som feilmelding, bytta dem og ble bra på min ihvertfall.
a4driver Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 veivakselsensor/kamakselsensor?Edit: Dissa dukka ikke opp som feilmelding, bytta dem og ble bra på min ihvertfall. Som jeg skrev så er de byttet. Ingen endring før og etter bytte. Kan jo være at jeg har byttet en defekt med en ny som også er defekt..
a4driver Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Skrevet Juli 26, 2012 Får prøve meg på en siste bump på denne, tviler på at dette er så ukjent for de som kjenner motortypen godt.
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 min mor hadde samme problem på sin. Der hadde registerkjedeføringsskinne knekt, og hoppet over to tenner på veiva. Skiftet og justerte alt med registerkjede, alt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå