Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318i 94 modell med m43 motor (gått ca 170 000km) som ikke vil starte.

Var ute å kjørte i natt, parkerte i cirka 20 minutter og når jeg skulle starte igjen var det ingen reaksjon. Lys i dash og stereo anlegg kom på men ingen lyder fra motor. Prøvde med en sånn start booster men det fungerte heller ikke. Prøvde og ta den på trill ned en bakke å da startet den kjempe lett. Kjørte videre og parkerte til i dag tidlig, kom ut å startet bilen uten problemer. Men nå når jeg prøver og starte den så er den helt død igjen. Lys i dash og stereo anlegg kommer på men ingen lyder fra motor eller noen tegn til at den prøver og starte. Prøvde med startkabler også , men det hjalp heller ikke.

-Batteriet begynner å bli gammelt. Kan det være årsaken?

- Kan det være startern som er gåen?

Skrevet

Det er nok ikke batteriet ditt.

Prøv å gi startern et lite kakk med en hammer eller noe.

Virker ikke det, så kan du måle spenningen over startern.

Har du spenning, men startern går ikke rundt; "slå" i vei på startern.

Hvis du får start på den kan det være lurt å skifte startern uansett, feilen kommer som regel tilbake.

Skrevet

Takker for tipset! Banket lett på startern å da startet bilen med en gang. Men neste gang startet den ikke igjen. Måtte banke lett igjen. Så det er vel bare ett tidsspørsmål før hele greia må byttes regner jeg med.

Skrevet

Er nok bare innslaget ditt som henger. Enkelste er å bytte dette :) Går også evt ann å smøre dette opp, men det vil bare utsette problemet :)

Skrevet
Takker for tipset! Banket lett på startern å da startet bilen med en gang. Men neste gang startet den ikke igjen. Måtte banke lett igjen. Så det er vel bare ett tidsspørsmål før hele greia må byttes regner jeg med.

Er det ikke på tide å bytte hele greia nå da??? :-k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...