Gå til innhold

Trenger tips til kjøp av 5-serie med ESS kompressor!

Sunvang
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her på forumet, og er muligens på veg til og gå ifrå Vag til Bmw for tida.

Har sett på diverse nå, og har funne ein eg likar veldig godt, som eg skal ned og sjå på imorgo.

Men hadde vore greit om ein kunne få råd angående slik bil, er han verdt summen iforhold til andre 5-serie i samme type osv, er dette holdbart nok til og bruke som vanleg bruksbil, og generelt kva må eg vere obs på? Har snakka med andre og har forstått det slik at selgaren veit eindel om Bmw.

Det er tatt ut ca.250hk av kompressor kitet.

Takk for alle svar.

Her er annonsa: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35669921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor lenge kompressoren har vært montert? Er det ganske nylig ville jeg kanskje vært litt skeptisk da det er rart å selge bilen når den endelig er blitt litt trivelig, det er jo ikke så veldig billig det kompressorsettet. Personlig anbefaler jeg deg å heller kjøpe en 530i, da har du en bil som er lovlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også vært skeptisk til å ha kompressor på en slik bil. Jo lengre bilen har kompressorkittet montert, jo mer tungsolgt blir den. Jeg ser hvertfall for meg at den reelle prisen på bilen, ikke blir nevneverdig høyere av at kompressorkittet er montert.

Mitt råd er å styre unna, og heller velge en bil som har effekten orginalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har hatt kompressor siden 2004. Første eier var svært pertentelig med denne bilen. Jeg syntes ikke prisen er avskrekkende for denne bilen.. så fremt den er like strøken som da første eier hadde den.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker begge for innlegg. Har fått inntrykk av selger at bilen er godt tatt vare på, og det følger med full historikk over hva som er gjort på bilen.

Men veit du om han som monterte kompressor kitet hadde problem eller lignende med bilen?

Er det helt tullete og kjøpe for å bruke som vanlig bruksbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at du ikke burde kjøpe denne, den ser utrolig velholdt ut på bildene så tviler på at den er blitt grisekjørt.

Hadde heller kjøpt en bil som det satt ESS kompressor på enn en bil som er "chippa"

ESS er kvalitet og veldig utprøvd de vet hva de holder på med.

Jeg selv har en 330xia med ESS kompressor jeg bruker til vanlig, kjørte fra kristiansand til Drammen på 0,73 i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar med egenerfaring!

Håper denne kompressor satsen fungerer, og at det er holdbart.

Tar nok turen ikveld og ser på den, er 90% sikker på jeg tar den.

Er det andre ting med 5-serie generelt som eg burde sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til tidligere eier som monterte på kompressor og M-pakken, og han er en nøye og ordentlig person, så denne er tatt godt hånd om! Har selv hatt en 328i med kompressor fra ESS, og var veldig fornøyd med det! Ingen problemer, og den ble brukt både til hverdags- og banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen besiktet og kjøpt. Hadde en fin kjøre tur på 2.5timer hjem igjen med den, og bilen var en fryd og kjøre, og den går godt!

Eneste jeg ble overrasket over, er hvor høyt turtall en må ha før kompressoren virkelig dytter unna. Må opp på nesten 4000rpm før den virkelig skyter fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...