slados Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Hei. Skal bytte kam og veivsensor,lurer bare på om noen har gode tips om fremgangsmåte for å bytte veisensor.Kamakselsensoren sitter greit til men er mer usikker på veivsensoren.Hvilke verktøy må jeg ha,må bilen på grav/løftebokk får å komme til osv osv Takker for alle svar
engern Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Kan være lurt å skrive hvilken bil det er snakk om. Litt lettere å komme med tips da.
Azeton Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 5mm umbrako og god tålmodighet. Kamsensor er den du kommer til å slite mest med. Vanosenheten er i veien
berttheman Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Jeg skiftet både kam og veiv sensor på min e39 520. Bilen stod på bakken når jeg holdt på. Syns personlig att kam sensor var værst og skift men man bør/må ha god tolmodighet med begge
Fliid Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 For og få ut kamsensoren på E39, så skru ut Solenoiden på vanosenheten og ta av utåndingen på toppdeksel, da går den fint ut. Veivsensoren kommer med ett par kakk etter å ha løsnet på sett skruen.
slados Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Da var sensorene byttet,var en kurrant jobb.Brukte ca 1,5 time da motoren var noe varm etter kjøring.Var en smule trangt å få av kontaktene til sensorene da disse sitter ganske langt bak. Nå går bimern som ei klokke igjen
Bellen Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Hva var symptomene før du skiftet? Blei motoren kvikkere etter at du byttet?
Haug530D Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 For og få ut kamsensoren på E39, så skru ut Solenoiden på vanosenheten og ta av utåndingen på toppdeksel, da går den fint ut. Veivsensoren kommer med ett par kakk etter å ha løsnet på sett skruen. Fordel å ta av oljefilterlokket samt ta filteret ut og dekke til filterboksen, da går det som en lek
Haukefer Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 min knakk jo, så ble litt styr da kamakselsensoren var litt slit med. Men gikk greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå