Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal bytte kam og veivsensor,lurer bare på om noen har gode tips om fremgangsmåte for å

bytte veisensor.Kamakselsensoren sitter greit til men er mer usikker på veivsensoren.Hvilke verktøy må jeg ha,må bilen på grav/løftebokk får å komme til osv osv

Takker for alle svar

Skrevet

Jeg skiftet både kam og veiv sensor på min e39 520. Bilen stod på bakken når jeg holdt på. Syns personlig att kam sensor var værst og skift men man bør/må ha god tolmodighet med begge :wink:

Skrevet

For og få ut kamsensoren på E39, så skru ut Solenoiden på vanosenheten og ta av utåndingen på toppdeksel, da går den fint ut. Veivsensoren kommer med ett par kakk etter å ha løsnet på sett skruen.

Skrevet

Da var sensorene byttet,var en kurrant jobb.Brukte ca 1,5 time da motoren var noe varm etter kjøring.Var en smule trangt å få av kontaktene til sensorene da disse sitter ganske langt bak.

Nå går bimern som ei klokke igjen 8)

Skrevet
For og få ut kamsensoren på E39, så skru ut Solenoiden på vanosenheten og ta av utåndingen på toppdeksel, da går den fint ut. Veivsensoren kommer med ett par kakk etter å ha løsnet på sett skruen.

Fordel å ta av oljefilterlokket samt ta filteret ut og dekke til filterboksen, da går det som en lek :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...