Gå til innhold

Turbomate en s38b38


rasstut
 Share

Anbefalte innlegg

heisann !

Driver med et banebil prosjekt og har handlet inn en s38b38 som jeg tenkte å gi pustehjelp .

Tenker meg rundt tallet 500 på hjul .

Det holder i massevis for leking på bane .

Lurer på hva denne motoren tåler uten store modifikasjoner .

Er det mulig å oppnå 500 rwhp på original innmat?

Er det noen forhåndsregler jeg burde ta for meg før jeg kjører trykk på den osv ?

Drivd mest med m50 motor så er litt ny innpå s38 siden :)

Stiller heller noen enkle spørsmål før jeg setter igang da !

Takk for svar, hilsen Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at s50/s52 å generelt m-motorer ikke er så gla i trykk over 0,4-0,5.

Er stemplene så er svak på de. Vet egentlig ikke så mye om dette men det er det jeg har hørt ;)

Mvh

takker for svar :-) vet godt at s50 ikke ér noe glad i overlading men egentlig aldri hørt hvordan det ér med s38 ! s52 tåler trykk det ér nesten én likedan motor som 325 bare større boring og slaglengde ! når jeg setter trykk på greiene blir selvfølgelig kompensere senket ! tenker å kjøre mls pakning én sesong på 0,5 bar i trykk . så lurer egentlig på om det ér erfart hva s38 motoren holder ut . neste sesong blir det smidd bunndel og skjære ringer . men lommeboka sier mls og lavt trykk til neste sesong da bilen skal bygges sammen først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at s50/s52 å generelt m-motorer ikke er så gla i trykk over 0,4-0,5.

Er stemplene så er svak på de. Vet egentlig ikke så mye om dette men det er det jeg har hørt ;)

Mvh

takker for svar :-) vet godt at s50 ikke ér noe glad i overlading men egentlig aldri hørt hvordan det ér med s38 ! s52 tåler trykk det ér nesten én likedan motor som 325 bare større boring og slaglengde ! når jeg setter trykk på greiene blir selvfølgelig kompensere senket ! tenker å kjøre mls pakning én sesong på 0,5 bar i trykk . så lurer egentlig på om det ér erfart hva s38 motoren holder ut . neste sesong blir det smidd bunndel og skjære ringer . men lommeboka sier mls og lavt trykk til neste sesong da bilen skal bygges sammen først :-)

Var dårlig me svar her.

Ppf i Sverige har sikkert vert mye borti s38 å vet dette! Så send de en Mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DreRacing knuste et stempel på 0.3 bar på s38b38

var dette på original komp da ? synes jo det var tidlig ! så én motor her tilbake for et års tid siden til salgs ! den var nyoverhalt med originale deler og bremset 617 whp i én e30 mener jeg det var . usikker på hva som var brukt av pakning osv men . har prøvd å søke litt også men lite og finne ! får forhøre meg litt med ppf og høre hva de mener :-) takker for svar gutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...