rasstut Skrevet Juni 25, 2012 Share Skrevet Juni 25, 2012 heisann ! Driver med et banebil prosjekt og har handlet inn en s38b38 som jeg tenkte å gi pustehjelp . Tenker meg rundt tallet 500 på hjul . Det holder i massevis for leking på bane . Lurer på hva denne motoren tåler uten store modifikasjoner . Er det mulig å oppnå 500 rwhp på original innmat? Er det noen forhåndsregler jeg burde ta for meg før jeg kjører trykk på den osv ? Drivd mest med m50 motor så er litt ny innpå s38 siden Stiller heller noen enkle spørsmål før jeg setter igang da ! Takk for svar, hilsen Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rasstut Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2012 Bump ! Vet det sitter mange med erfaring fra dette her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Vet at s50/s52 å generelt m-motorer ikke er så gla i trykk over 0,4-0,5. Er stemplene så er svak på de. Vet egentlig ikke så mye om dette men det er det jeg har hørt Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rasstut Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2012 Vet at s50/s52 å generelt m-motorer ikke er så gla i trykk over 0,4-0,5.Er stemplene så er svak på de. Vet egentlig ikke så mye om dette men det er det jeg har hørt Mvh takker for svar vet godt at s50 ikke ér noe glad i overlading men egentlig aldri hørt hvordan det ér med s38 ! s52 tåler trykk det ér nesten én likedan motor som 325 bare større boring og slaglengde ! når jeg setter trykk på greiene blir selvfølgelig kompensere senket ! tenker å kjøre mls pakning én sesong på 0,5 bar i trykk . så lurer egentlig på om det ér erfart hva s38 motoren holder ut . neste sesong blir det smidd bunndel og skjære ringer . men lommeboka sier mls og lavt trykk til neste sesong da bilen skal bygges sammen først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Vet at s50/s52 å generelt m-motorer ikke er så gla i trykk over 0,4-0,5.Er stemplene så er svak på de. Vet egentlig ikke så mye om dette men det er det jeg har hørt Mvh takker for svar vet godt at s50 ikke ér noe glad i overlading men egentlig aldri hørt hvordan det ér med s38 ! s52 tåler trykk det ér nesten én likedan motor som 325 bare større boring og slaglengde ! når jeg setter trykk på greiene blir selvfølgelig kompensere senket ! tenker å kjøre mls pakning én sesong på 0,5 bar i trykk . så lurer egentlig på om det ér erfart hva s38 motoren holder ut . neste sesong blir det smidd bunndel og skjære ringer . men lommeboka sier mls og lavt trykk til neste sesong da bilen skal bygges sammen først Var dårlig me svar her. Ppf i Sverige har sikkert vert mye borti s38 å vet dette! Så send de en Mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 DreRacing knuste et stempel på 0.3 bar på s38b38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rasstut Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 DreRacing knuste et stempel på 0.3 bar på s38b38 var dette på original komp da ? synes jo det var tidlig ! så én motor her tilbake for et års tid siden til salgs ! den var nyoverhalt med originale deler og bremset 617 whp i én e30 mener jeg det var . usikker på hva som var brukt av pakning osv men . har prøvd å søke litt også men lite og finne ! får forhøre meg litt med ppf og høre hva de mener takker for svar gutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå