Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er vanskelig og få ordentlige bilder av dem.siden di lyser så godt....ska få lånt meg et skikkelig camera og få tatt noen bilder :) mobilen funger iaffal ikke :(

Skrevet

jeg bestilte til min, fikk alt sammen untatt filteret. men d var helt annerledes enn hva som sto på. har lest litt at di har gjort den litt annerledes enn originalt. kan hive opp bilder.

Skrevet

aha nei jeg vet ikke...satt på plass det gamle filteret. hm kanksje jeg ikke trenger det. men er jo bare å ringe til gs elller hvor du nå har kjøpt filteret å spørre

• 2 weeks later...
Skrevet

hei om du har samme filter som meg på bildet der er det helt rett. dette er en oppgradering fra det gamle :)

skal foresten bestille meg noen understells deler da det ikke gikk så altfor bra på en kontroll hos bmw. men lurer på en ting, hvorfor bestille fra gsbildeler når koed koster halvparten så mye? opererer ikke di med samme originale delene? noen som vet dette? aldri handlet noe spesielt i fra koed. kun gs.

glad om noen deler erfaringer om dette :)

Skrevet

disse tingene skal jeg bytte:

-Motorfester (vibrerer litt mye ved tomgang)

-bære armsforinger (bytter hele broen og bærearmsforinger, ser man får di i kit på koed)

-bakre øvre ytre bærekule, tror jeg bare bytter begge sider i samme slengen

-begge bremseslanger foran må byttes pga sprekk i gummi.

lurer på om det er noen som har byttet motorfester på en 320d før? lurer litt på om jeg må løsne girkasse fester, eksos o.l ? eller bare løfte motoren litt opp slik at jeg får satt inn motorfestene uten og løsne så mye.

Skrevet

lurer på om det er noen som har byttet motorfester på en 320d før? lurer litt på om jeg må løsne girkasse fester, eksos o.l ? eller bare løfte motoren litt opp slik at jeg får satt inn motorfestene uten og løsne så mye.

på førerside gjorde jeg det slik. ingen girkassefester eller eksos trengs å løsnes

1 jekk opp bilen, sett den på stylter og fjern deksler under bilen og skru ut bolten til mutter til motorfeste.

2 løsne øvre mutter på motorfester med 2 - 3 forlengere og et ledd neders på pipa pga vinkel via motorom. jeg tok også ut kontakta til en sensor for å ikke skade denne.

3 fjern deksler i motorom da dekselet til luftfilter vil treffe innerskjermen ved jekking

4 jekk opp motor i bunnpanne med en trekloss i mellom slik at du får ut feste.

5 pass på at du setter motorfeste riktig på plass i sporet sitt. om dette ikke gjøres vil det låse styrestaget ditt slik at du ikke får svingt. dette kan være livsfarlig om motorfeste sklir i fart.

skal være lettere å komme til på høyre side.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...