Gå til innhold

speedometer feil e36- hjelp! /tankmåler

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter jeg har montert alt så funker ikke og se hvor fort jeg kjører :P kan det være feil med hele greia og at jeg må kjøpe ny eller kan det være en kabel et sted ? så at det var en blå aktig kabel som ikke var festa så festet den i denne boksen på bilde men etter jeg festa den lyser airbag lyset på speedometre . kan noen si hva den boksen er ? er det airbag eller noe ? har prøvd og Google litt men finner ikke det akkurat samme problemet som jeg har noen som vet ?? :?

(er den som det står 31 på)

IMG_5791-1.jpg

Skrevet

Mener at airbaglampa begynner å lyse hvis du demonterer speedometer/hjerne uten å koble fra batteriet først.

Ikke anelse om hva speedometerfeilen kan være da.. Ble det sånn plutselig?

Skrevet

kan det hjelpe at lysa lyser svært svakt fra 160 til 220 km og på 220 lyser det så og si ikke. lyser også svakt fra 0 til 3 omdreininger ? :?

Skrevet

ingen som har vært borti dette ? har litt bilder har funnet en kabel som ikke står i kan den ha detti ut ? eller har den bare ligget bak i klysen med kabler ?? har også vært under bilen i dag og prøvd og "vaska" sensoren men det hjalp ikke akurat..

IMG_6099.jpg

IMG_6097.jpg

Denne kabelen :?

IMG_6108.jpg

IMG_6109.jpg

IMG_6110.jpg

slik lyser det

IMG_6111.jpg

kan det grønnet relet være årsaken ? men trur det er til noe helt annet. har sjekka alle sikringene og ingen er brent.

IMG_6105.jpg

IMG_6106.jpg

IMG_6107.jpg

Skrevet

har fått nytt speedometer i dag og montert det men kan fremdeles ikke se hvor fort jeg kjører! men nå funker alle lysa på speedometre da kan det være følern bak som må byttes ??

Skrevet

Den kontakta bak speedoen har en vippfunskjon, vis du ikke for denne inn ordentlig, så skjer dette, hadde samme problem, bytte den vippfunksjonen så den sitter ordentlig i kontakten, prøv det ;)

Skrevet

var ute og prøvde nå klemte kontaktene onklig inn men var det samme fremdeles det samme at det ikke funka forbanna søppel... eller kjøpte du nye av selve vipp greine ?

Skrevet

Jeg kjøpte den vippefunksjonen ja, den var ødelagt på min, etter det ble fikset funket speedoen som den skulle, det som skjedde med min, var at km/t nåla var på null hele tiden, plutselig spratt den opp på riktig igjen, også kuttta hele speedoen igjen på grunn av dårlig kontakt.

Skrevet

mhm trur ikke det er det som er problemet det er helt dødt når jeg prøver og kjøre bortover har prøvd og trykke den inn og.. kan det være sikring hvem nr er det isåfall har sett litt på di forskjellige sikringene men ingen sikringer er brent heler. men trur det heler kan være sensoren bak :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...