Gå til innhold

Diagnose på E30 som ikke går? Film av "oppstart" s.2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve det du sier ang å ohme. Er det pinnene i hovedkontakten til hjernen du mener da?

Det DME releét, er det hvite som står i den treer-klasen som står ved dempertårn?

Er pinnene i hovedkontakten til hjernen ja. DME releet står ved dempertårn ja. (de 2 andre er lambdavarme og bensinpumpe)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hjertelig takk! Skal få prøvd ut det du sier der..! :)

No skal du sjå att det blir ordnings i sakene ;)

Skrevet

Hadde vært supert det ja..! Om ikke annet kan det kanskje fortelle meg om ledningsnett er OK eller ikke..!

Skrevet

Hør på intergrale , han virker som en klok mann :) men hvordan er det facelift nettet ? Har det også slik kaldstartdyse ? (spurt om dette før kanskje?) isåfall , så kan det jo være noe med det som gjør det da ? At dysene faktisk ikke åpner i heletatt? At den bare lever på kaldstarten?

Skrevet

Ja, må få testa d der en dag.. Det vil vel gi meg svar på om ledningsnettet og hjerne er i orden om jeg har forstått det riktig :) Men full fart med hus og styr for tiden også vettu, så det blir prioritert foran E30`n...

Er vel ikke noe kaldstartdyse nei tror jeg..

• 3 weeks later...
Skrevet

Ohma fra 87 på dme-rele til pin 16 og 17 i stikket nå.. Der er d livstegn. Bronkobla 87 og 30, samt prøvde med 16 og 17 i jord, også der er liv..

1-3-5 er tørr, 2-4-6 er våte med bensin..

Skrevet

Har nå fått skiftet til et bra faceliftledningsnett.. Kinna rundt, men starta ikke. Bytta hjerne, til en som var fra b20 facelift, da starta den med en gang..

Nå er jeg tilbake der jeg var i starten med at jeg ikke får turtall, og den jager veldig på tomgang..

Skrevet

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... eo_comment

Film av slik den går nå, etter at jeg ha byttet til enda et faceliftnett, og har fått på hjerne fra b20, da d viste seg at hjernen som jeg fikk med ledningsnettet som sto på motoren var fucka. SIkkert etter at jeg feilkobla jordingsledning på plussen.. (fargeblind)

Nå er jeg tilbake der jeg var i starten, og den oppfører seg akkurat likt som da jeg hadde preface ledningsnett, følere på kassa osv..

Nå har jeg facelift ledningsnett med triggerhjul og sensor foran.

Skrevet

Du kan nå måle LMM for å forvisse deg om at den er i orden.

Bare mål spenning mellom pin 4 (jord) og 2 eller 3 husker ikke hvilken som er hva i farten. Men den ene av de er konstant 5v og den andre er signal. (pin 1 er lufttemp)

Finn signal ledningen og bare trykk spjeldet åpent med feks et skrujern eller noe. (hvis lokket er løst er det jo bare å vri nedi der).

Tipper signalet går fra 0,5v til 4,5v ca. Bare se at det er uten "dødrom" Blir ofte brudd i banen.

Så på FB at du skrev stempel 1 var på topp når åpning var under sensor. Det høres ikke helt rett ut, åpning skal være under sensor ca 84grader før stempel 1/6 er i ØD. (er OT merke på hjulet som skal stemme overns på blokka)

Skrevet

Har prøvd 3 forskjellige LMM også, men ja, det kan jeg jo gjøre.

Ja så jeg vil få utslag ved å røre på speilet med forskjellig spenning?

Hmm, ja, mener jeg vridde slik at 1/6 var på øvre dødpunkt, da stemte O T merket (mener jeg og huske, og den store åpningen traff sensor da.. (ikke 100% sikker, men det skal jeg sjekke i morgen. Om det ikke er riktig, hvordan skal jeg få flyttet syklusen da? Triggerhjulet har jo styretapp, så det kan vel bare monteres på en måte.. Brakketten som triggersensor står på er jo også fast..

Skrevet
Har prøvd 3 forskjellige LMM også, men ja, det kan jeg jo gjøre.

Ja så jeg vil få utslag ved å røre på speilet med forskjellig spenning?

Hmm, ja, mener jeg vridde slik at 1/6 var på øvre dødpunkt, da stemte O T merket (mener jeg og huske, og den store åpningen traff sensor da.. (ikke 100% sikker, men det skal jeg sjekke i morgen. Om det ikke er riktig, hvordan skal jeg få flyttet syklusen da? Triggerhjulet har jo styretapp, så det kan vel bare monteres på en måte.. Brakketten som triggersensor står på er jo også fast..

Signal spenningen vil endre seg når du "vrir" på LMM.

Trigger/trigghjul kan bare stå en plass så rekner igrunn med du bare har sett/husker litt feil. Hvis det hadde vert 90 grader feil hadde ikke motor starta for å si det slik.

Skrevet

Skjønner..

Ja, det jeg også tenker. Det kan jo ikke skje at det står feil, med mindre tappen på triggerhjulet har knekt, og vridd seg, men da skulle den heller ikke ha startet slik..

Og kanskje langt mindre hatt samme symptomer som den hadde med prefacenett og følere på kassa...

Noe tro på at det kan være noe med bensin da? At den får for lite? Det lukter veldig bensin av eksosen, men om den hadde fått for mye, skulle den ikke da druknet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...