Gå til innhold

Diagnose på E30 som ikke går? Film av "oppstart" s.2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, sensorer som er viktig er vel sensorer for tenning. Hadde PFL-ledningsnett først, med følere på kassa. Prøvde flere forskjellige der, og ohma alle med tall innen for + / - verdi.. Nå har jeg FL-ledningsnett, og har henta brakett, triggerhjul og triggersensor fra bil som startet og gikk..

Tempføleren på termostathus har jeg ohm`a ---> OK.. Samt prøvd en annen tempføler. Noe stort mere sensorer/følere enn det som skal spille inn på hvordan motor går vet jeg ikke om..

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vacuumlekasje er sjekket mange ganger.. Både testing av slanger og med startgass..

Har prøvd og målt LMM slik som beskrevet tidligere i tråden her, og den gir riktige verdier på spenning (5V), og vekslende verdi etter hvor spjeldet står.

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan ikke du bare utelukke 1 ting til da? Altså TPS :P Synes jo det er rart at 1-3-5 er tørre, og vilt derfor ikke nevnt tps av den grunn. Men siden den kutter. Tar 10 min med multimeter for å sjekke om du har kontakt i ledningsnettet.

Og for andre som ikke har lest tråden min angående dette. Jeg hadde akkurat samme problem som Jørgen. Fant ikke ut hva som var feilen. Røska ut ledningsnettet å åpna alle strømper. Var ei ledning som var brent og den gikk til tps ( Jord ). Lodda i ny ledning og jeg hadde turtall. Puttra ikke eller smalt osv ;)

Skrevet

TPS er sjekket og utelukket både med bruk av 4 forskjellige ledningsnett og ved å ta av ledningen mens den går (ingen forskjell) og mener Larsinnj målte den da vi holdt på her sist runde.. :)

1-3-5 er ikke tørre mere, siden jeg har skiftet til et ledningsnett som ikke hadde brente ledninger.. ;)

Skrevet
TPS er sjekket og utelukket både med bruk av 4 forskjellige ledningsnett og ved å ta av ledningen mens den går (ingen forskjell) og mener Larsinnj målte den da vi holdt på her sist runde.. :)

1-3-5 er ikke tørre mere, siden jeg har skiftet til et ledningsnett som ikke hadde brente ledninger.. ;)

Okei, godt å høre det da :) Jeg er desverre tom for idèer nå..

• 2 weeks later...
Skrevet

Løfter denne igjen med noen oppdateringer!

Har fått bilen opp på mere turtall ved å ta av LMM-kontakt. Men fremdeles ikke bra!

Når bilen går, å jeg napper av tempføleren på vannet (blå) så går den høyt på tomgang, men kan også gi mye mere gass/turtall kjappere. Men hjalp ikke å bytte føler....

Har også prøvd å skifte LMM, dyser, innsug og trykksregulator. Målte ladinga til 13.3V og det skal jo i grun være nok strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...