Gå til innhold

HJELP!!!!!!!!!!!!!Kjøpt ødelagt bil fra økernbilauskjon tors

bmwelsker
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en billig nissan kubistar fra økernbilauksjon, for 47000,- inkl alt, bilen fungerte bra fra forhandleren og noen turer, ca 50 km tilsammen. Men idag starter ikke den, er ikke noe mekanikk, vet ikke hva som er galt, men bilen har fult av strøm, og tenning/starter fungerer.

Hva syns dere jeg kan gjøre her? Kan jeg heve kjøpe eller be dem fikse bilen på demmes regning?

EDIT: Saken er oppdatert med alt detaljer i siste post!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner de ikke opp ringer du forbrukerrådet. Du er beskyttet av loven og har krav på å få den reparert. Gi klar beskjed om at du ALDRI kommer til å gi deg og at forbrukerrådet/advokat vil være neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, idag har jeg vært hos dem og levert bilen. De var hyggelig, men ikke som de ville betale for feilen som hva det måtte være. Ba meg skifte plugger og annet. Men idag så var starten helt dø, Jeg personlig mener de skal betale fullt pris for fiksing av feilen, hva det måtte være, da jeg mener de feilene er det før jeg kjøpte bilen og ikke kom etter jeg har hatt bilen. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er det klart at det var starten som er ødelagt. Jeg har kjøpt bilen for 8 dager siden, fått brukt den 25 min (fra økernbilauskjon til statoil kjellands plass for og vaske og fylle på drivstoff), det vanskelig og starte bilen etter å ha fylt på drivstoff, men etter mange forsøk så startet den.

Dagen etter, på fredag kveld, var innom en parkeringplass, laste av ting, så ville ikke bilen starte, så måtte vi taue bilen hjem, 2000,- i kostnad.

Lørdag startet bilen, men jeg ville ikke kjøre den, jeg var jeg innom der, ingen var på jobb, en kar sier han har ikke noe med dette og gjøre så jeg må komme tilbake på mandag.

Mandag startet ikke bilen, jeg dro tilbake dit, fortalte han som tok imot penger og leverte meg nøklene sier jeg må snakke med sjefen, Tom, som kommer tilbake imorgen tirsdag.

Tirsdag var jeg opptatt fikk ikke kommet dit.

Onsdag startet bilen, men jeg brukte en annen bil dit for og snakke med Tom, han sier jeg må ta med bilen til nissan og sjekke feil, de har ikke verksted for sånt. Og om det er noe alvorlig så be nissan ringe Tom. Jeg dro hjem for og hente bilen, men pga jobb måtte jeg til byen en tur med den bilen og hente noen ting, midt i byen ville ikke bilen starte, nå funker ikke starten i det hele tatt, jeg måtte stå midt i gaten og dytte den, jeg var alene, men fikk hjelp av folk som gikk forbi, bilen startet så jeg kjørte direkte til økernbilauksjon, jeg parkerte den der, gikk inn og snakket med Tom, fortalte han hva som skjedde, så ba han meg ta det med Øyvind (han som tok imot penger og leverte nøkkelen), Øyvind ba meg skrive en lapp på hva som er feil, de skulle se på den dagen etter pga de hadde mye og gjøre den samme dagen.

Tordag hørte jeg ikke noe fra dem.

Fredag (idag)kl 13.30 hørte jeg heller ikke noe fra dem så jeg dro opp dit, da jeg kom dit, bilen sto fortsatt på samme sted. Da ble jeg forbanna, verken de har sett på bilen eller sagt ifra. Jeg gikk inn og jeg sa til Tom: hvorfor står bilen fortsatt der, har dere seriøst ikke tatt en titt på den??? Han svarte med: Vi har hatt veldig mye og gjøre. Meg: Det er ikke mitt problem, de hadde mye og gjøre samme dagen så skulle dere se på den og ringe meg dagen etter, jeg hørte ikke noe så kommer personlig idag. Tom: Hvem skulle ringe deg? Meg: Øyvind. Tom: Jeg skal si ifra til han om det, og han må være seriøst og må ringe tilbake til andre. Jeg skal be noen se på den med engang.

To mekanikker gikk ut og så på bilen, etter 3 min så sa de at det er starten som ikke fungerer, så de skal ta bilen inn på bukker og sjekke om de kan gjøre noe med det, hvis ikke så er det bare og kjøpe ny starter. Noe de ville jeg skal betale for, jeg sa jeg kommer ikke til og legge ut 50 øre til på den bilen der, jeg har kjøpt en bil for 8 dager siden og har fått brukt den under en 1 time, så jeg kommer ikke til og betale en dritt. Men dere skal jo se på den, vi får snakke mer når dere har sett på den.

Så dro jeg derifra, jeg lurer på om det er meg som skal betale for starten/reperasjon for den eller de folka der???

Jeg er så dritt lei at jeg vil bare levere bilen tilbake og ta penger tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner irritasjonen veldig godt! Stå på ditt og ikke gi deg før du har alt på det rette.

Nå er ikke jeg den sterkeste på det juridiske her, men har man egentlig rett på at de dekker det selvom bilen kun er 8 dager gammel i ditt eie? Spør av nyskjerrighet.

Uansett, jeg krysser fingrene for deg for at det ordner seg! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper dette kan bli en lang krangel for deg. De pleier å være sta som et helvete. Du kan forberede deg på å krangle en god stund på dette.

Skal du heve kjøpet der, med deres kommisjon og etc så blir det fort dyrt. Et alternativ for å bli ferdig med saken er å høre hvor billig de kan skaffe en startmotor. Om det er billig og de bytter delen så kan det være et alternativ til løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner irritasjonen veldig godt! Stå på ditt og ikke gi deg før du har alt på det rette.

Nå er ikke jeg den sterkeste på det juridiske her, men har man egentlig rett på at de dekker det selvom bilen kun er 8 dager gammel i ditt eie? Spør av nyskjerrighet.

Uansett, jeg krysser fingrene for deg for at det ordner seg! :)

Lykke til!

Hei, det som egentlig saken er er at noe må være galt med starten før jeg kjøpte bilen. for den klikka etter jeg prøvde og starte den etter første stopp. Jeg kan ikke ha ødelagt den for og si det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...