Gå til innhold

e46 m3, variabel pris


Hawkon88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver å snuser litt på e46 m3, selvom kjøp ikke blir aktuelt før utpå nyåret. Jeg registrerer en prisforsjell på over 150 000,- (eller over 50%) tillegg for en orginal m3, kontra en ombygd og godkjent. litt utstyrsforsjeller osv. er det, men likevel. At ikke den hvite til "steinskjær bil" er solgt, kan jeg ikke fatte og begripe.. Like så at enkelte tror at deres 10år gamle m3, framdeles skulle være verdt ca 40% av nyprisen..

I disse bilene er det også noen med og og noen uten SMG. Hvordan mener dere prisforsjellen med/uten SMG burde gjengies?

Noen av disse bilene begynner også å nærme seg 200 000km. Hvor skeptisk burde jeg være mtp kmstand, så lenge bilen ellers virker i god forfatning? Jeg skal jo gjerne bruke den litt selv og selge videre om noen år, uten at den skal være for tungsolgt eller tape seg for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt med jeg og.. er mye varierende priser ja.. den hvite som du snakker om som ikke blir solt er nok pga den "mangler" en del utstyr som er kjekt og ha når man kjøper en såpass dyr bil.. tenker nå jeg :)

at en godkjent ombygget coupe med litt utstyr osv kommer til og falle så veldig kan jeg ikke se for meg. må nok regne med litt tap men de er jo allerede kommet ned i en pris der den vanlige mann/gutt i gaten har råd til de å da tror jeg prisene kommer til og stagnere en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på de ombygde har jeg ingen problemer med, men at noen forlanger 450+++ for standard orginale m3er med 150 000km på telleren osv. er noe jeg stiller meg mer undrende til.. Jeg syns å huske at startprisen var +/- 1mill når de var ny?

Jeg ser at den hvite mangler en del utstyr, (klima er kanskje et must) mens navi klarer man seg uten.

I deler, hvor mye kostet ombyggingen din? Inkl bil, donorbil etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med om de blir solgt eller ikke, blir de solgt er verdien riktig, hvis ikke er den for høy. Du må ikke sammenligne ombygde med ekte da de ekte faktisk har en viss samlerverdi om de er i god stand. En ombygd vil aldri være noe ennet enn det den var i utgangspunktet den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de orginale har en viss samler verdi.. Men slik jeg ser det, er prisen gjennomgående for høy.. Får smøre meg med tolmodighet, og kjøpe når eierne forstår at de ligger 100k over hva som er reelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det ligger jo fine biler til rundt 300.000 vill nå ikke si at reel pris på en e46 m3 pdd er 200-250.000 hva er reel pris på en gammel supra da ? de ligger jo til 500.000? for en gammel toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det ligger jo fine biler til rundt 300.000 vill nå ikke si at reel pris på en e46 m3 pdd er 200-250.000 hva er reel pris på en gammel supra da ? de ligger jo til 500.000? for en gammel toyota.

Det der er jo bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ombygde ligger fint i pris. 300-350 er greit nok det, men at prisen skal være 450-500 for en orginal syns jeg er drøyt. Forsjellen fra e46m3 til e9x m3 er sånn sett for liten. At de orginale ligger høyt priset gjenspeiler seg også i argumentet mitt hvor de ligger på 40% av nypris etter 10år og 160 000km..

Jeg må jo bare spørre, hvem som gidder å betale 450 000kr for en orginal m3, når man kan få en strøken, men ombygd med rett utstyr for 350?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt gitt 500 for en orginal, kontra 300-350 for en uorginal. Det er noe av selve bilopplevelsen å vite at du har en ekte bil, der det står Bmw M3 i typebetegnelsen i vognkortet, og ikke bare "bilen er godkjent ombygget til M3" i bunnen av vognkortet.

Bryr du deg ikke om det, så kjøper du deg en uorginal og spinner rundt i.

Det ligger da flere orginale 02-03 modeller med gjennomsnittlig lav km på finn nå, mellom 400-450. Det er en grei pris synes jeg, i motsetning til de 01 bilene nedlesset i carbon, styling og store felger til 500+ Som det i tillegg har vært foretatt "chassisbytte" på.

Jeg vil ha en orginal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fulgt med litt på prisene nå, og synst de ligger kunstig høyt i pris. Men er ganske bestemt på at så fort jeg blir ferdig med husprosjekt og fått solgt andre halvparten så er det på tide å kjøpe e46 M3. Og som Heggem sier så er det noe helt annet med original m3 kontra en ombygd eller carbonvoldtatt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare spørre, hvem som gidder å betale 450 000kr for en orginal m3, når man kan få en strøken, men ombygd med rett utstyr for 350?

Ikke jeg, men hva er problemet egentlig? Er jo bare å handle en uorginal det (eller enda bedre, få noen til å bygge en slik du vil ha den).

Så lenge bilen fungerer slik jeg ønsker kan det godt stå Ssangyong plingplong i vognkortet for min del. Pleier ikke titte på det så ofte uansett. Skal man samle på biler burde de jo være orginale, men heh.. en 10 år gammel BMW produsert i bøtter og lass er ikke noe samleobjekt på mange år ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en ombygd på meg.. Blir i tilfelle å ha m3en som søndags og banebil istedenfor e30en.

Jeg forsovidt enig med både ostnes og RS-Heggem angående carbon stylingen osv.. Takker meg til CSL front og bagasjelokk jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt gitt 500 for en orginal, kontra 300-350 for en uorginal. Det er noe av selve bilopplevelsen å vite at du har en ekte bil, der det står Bmw M3 i typebetegnelsen i vognkortet, og ikke bare "bilen er godkjent ombygget til M3" i bunnen av vognkortet.

Bryr du deg ikke om det, så kjøper du deg en uorginal og spinner rundt i.

Det ligger da flere orginale 02-03 modeller med gjennomsnittlig lav km på finn nå, mellom 400-450. Det er en grei pris synes jeg, i motsetning til de 01 bilene nedlesset i carbon, styling og store felger til 500+ Som det i tillegg har vært foretatt "chassisbytte" på.

Jeg vil ha en orginal. :)

Jeg er helt uenig i det, men det er smak og behag. Har akkurat fått bygd en uorginal bil. Jeg driter langt i om det står 320 eller m3 i vognkortet. Jeg har fått bilen 100% som jeg vil ha den, lakkert i akkurat den farge jeg vil ha den, med det understellet jeg vil ha. Og så er hele bilen tatt fra hverandre, lakkert, alle skruer vasket og så skrudd sammen igjen. Den/de originale jeg kunne kjøpt på finn.no hadde vært en del billigere(oppgradert ganske mye), Men jeg har nå en "NY" bil, ikke en som er bygd av en mekaniker/maskin for 10 år siden.

Jeg må jo bare spørre, hvem som gidder å betale 450 000kr for en orginal m3, når man kan få en strøken, men ombygd med rett utstyr for 350?

Ikke jeg, men hva er problemet egentlig? Er jo bare å handle en uorginal det (eller enda bedre, få noen til å bygge en slik du vil ha den).

Så lenge bilen fungerer slik jeg ønsker kan det godt stå Ssangyong plingplong i vognkortet for min del. Pleier ikke titte på det så ofte uansett. Skal man samle på biler burde de jo være orginale, men heh.. en 10 år gammel BMW produsert i bøtter og lass er ikke noe samleobjekt på mange år ennå.

)OT: Sees vi på skogen på søndag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten sjekk av historisk nybilpris og billigste bruktbil på nett i dag i våre naboland, og i forhold til de ligger vi alt for høyt i pris.

Tallene blir selvfølgelig noe feil da jeg bruker dagens valutakurser på begge talla, men man ser en klar forskjell.

Tyskland

Ny 428 000

Brukt 75000

17,5% av nypris

England

Ny 383 000

Brukt 56 000

14,6% av nypris

Sverige

Ny 455000

Brukt 104000

22,8% av nypris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha M3 i vognkort. Jeg har oppfattet det for å være lettere omsettelig senere også. Jeg tenker da på kjøpere som trenger pant i bil, og da teller sånn en del i mine øyne.

Det er uten tvil mange fine ombygde biler for salg også, det er det ingen ting å si på. Det er jo med på å dra ned de orginale bilene til et mer behagelig prisnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...