Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se der ja Ivar! Mener jeg kom over en hvit grønn som var krympestrømpe på under der!

Skal se på det når jeg kommer hjem! :D

Har liggende komplett koblingsskjema for el-nettet på Pc'en, men får dessverre ikke åpna PDF filer på telefonen når jeg er i garasjen.. Skal skrive ut alt, stappe det i en perm å ha det stående. :)

Skrevet

Starteren går!!! :D

Fulgte den hvit/grønne ledninga til jeg kom til den svarte, klipte der, og lodda sammen med den andre sorte.

Så sjekka jeg med prøvelampa, jada, der var det strøm fram! :D

Kobla så på, og prøvde å vri om. Et klikk, og alt ble mørkt.. "Hva faen" tenkte jeg, og gikk bak i bagasjerommet..

Hadde glemt å stramme pol-kontaktene! Stramma opp, vridde om og jaggu gikk starteren! :D

Prøvde å starte opp, men fikk ikke gnist. Bensin fikk den tydeligvis; det kjentes på lukta ;)

Var egentlig bare fornøyd med at startmotoren gikk, så jeg runda av og gikk hjem.

Da jeg var halvveis hjemme kom jeg til å tenke på de sensorene i girkassen!

Får man ikke gnist hvis disse står motsatt? If so, skal jeg prøve å bytte om på dem imårra å se!

Skrudde forøvring ut en plugg, og den var ganske svart ja...

Skal kjøpe nye plugger så straks det ruller inn noen kroner :) Ganske blakk for tida..

Men sier meg fornøyd med kveldens resultat! :D

Skrevet

Tøft, må se om jeg kommer med nye plugger en av dagene..vurderer en tur bortover, må se litt når tiden strekker til.

Skrevet
det er riktig at du ikke får gnist om de står feil ja :)

+1

Btw.. Den ene er gjerne merket med en grå strips (en på hette, og en på sensor)

Skrevet

Har ordnet med nytt lysarmatur til taket, må bare få lagt opp en ny dobbel stikkontakt.

Måtte bruke lommelykta på telefonen når jeg skulle under dashen å se. Litt knødd, men det går. :)

Skrevet

"E det fette mulig?!"

Har glemt å koble på styrestrøm til coil :lol:

Men finner ikke igjen den ledninga her nå. Noen som vet ca hvor på kabelmatta denne/disse ledningen(e) stikker seg ut? :)

Skrevet

Bestemt meg for å drite i hele letinga, og heller legge opp nye ledninger til coil!

Men da trenger jeg svar på et spørsmål.. Hvilken "pin" på styreenhet skal jeg koble meg innpå?

Er vel den ledninga som går til "nr.4" på coil, siden +15 skal ha konstant 12V..

Edit: Nr 1 på coil mener jeg. Nr. 4 er jo pluggledninga...

Skrevet

Sitter her å titter på koblingsskjema nå for 86, 87 og 88 mod.

Bilen jeg bygger opp nå er tidlig 87 mod, mens delebilen som motor,gir og motorledningsnett kommer fra er sen 87 mod, da med preface hekk og facelift front.

Har printscreenet og tegnet rundt aktuelt område på bildene her.

86 mod;

Koblingsskjema86_zps3da24b35.jpg

87 mod;

Koblingsskjema87_zpsc0452daf.jpg

88 mod;

Koblingsskjema88_zps88d5a50b.jpg

Hvis vi da tar utgangspunkt i 87 mod ledningsnettet på bilde nr. 2, skal stikk nr. 1 på coil kobles inn på pin nr. 1 på styreenhet?

Fikk høre at jeg kunne legge opp strøm til +15 med en kabel rett fra batteriet gjennom en 10A sikring. Kan jeg gjøre dette?

Så, må jeg jo koble meg inn via nr. 1 på coil til styreenhet?

Skal denne da inn på pin. nr 1 på styreenhet?

Blir veldig takknemlig om noen her inne kan hjelpe meg her. Som sagt, bilelektronikk har aldri vært min sterke side, og kommer nok aldri til å bli det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...