martinwenberg Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Veldig fint! Hva gjenstår for å starte nå egentlig?
Larsgunnar Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Synes det ble ganske greit! Mangler vel igrunn bare batteri og bensin på tanken, så tror jeg den skal starte. Det får vi se når jeg får handla meg batteri og bensin!
Larsgunnar Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Delte Brembo bremsene idag, og rengjort alle deler/bolter. Støvtettingene var modne for utskift, da de var sprukket og morkne. Etter alt var plukka opp dønka jeg kaliprene i bremserens, så nå er de klare for litt lakk når jeg får kjøpt inn det. Siden det er Brembo, så må jeg vel lakkere dem røde
Larsgunnar Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Skrevet Mars 12, 2013 Tja.. Begynte å skulle sveise sammen siste rest av innsuget, men fant brått ut at rørene jeg hadde brukt som runners var titan. Gikk dårlig å sveise sammen.. Så da ble jeg litt lei, og siden jeg har tenkt på å lage innsug i alu heller, så ble det til det da. Planen var å bruke org. flens fra M20B25 innsug, så jeg kappa det jeg kom til, og slo av resten med hammer. Men såklart, jeg måtte jo ta et siste krafttak for å få av den siste store biten av plenumet, og der sto jeg plutselig med flensen i to deler.... Faen... Brukte ettermiddagen igår til å måle opp org flens, og få laget 3D tegning av denne. Så var jeg på Inko idag og fikk vannskjært et emne. 20mm aluplate er ikke akkurat å finne i skre-kassene på skolen. Planen var å begynne å frese til flensen imorgen. Får se hva jeg rekker! Blir såklart CNC-maskinert. Her er iallefall et bilde av arbeidstegning og emne etter vannskjæring! Her er noen bilder av 3D-sammensetting av innsuget. Ikke ferdig, fortsatt på plannleggingsstadie.
volvobrage Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Stilig, blir bra detta Lars Gunnar:)Lager vel forsenka spor til runnersa i flensen når du først kjører i cnc?
Larsgunnar Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Takk for det, Brage! Ble trangt om plassen for å frese ned spor til runnersa gitt! Så da forhøya jeg dem. Tenker det funker greit uansett.
volvobrage Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Takk for det, Brage! Ble trangt om plassen for å frese ned spor til runnersa gitt! Så da forhøya jeg dem. Tenker det funker greit uansett. Sålenge ein har nåke og gå etter forenklar det masse under sammenstilling Angrer forresten veldig på eg ikkje kjøpte bremsene til Yengis når eg ser du kosar deg med dei:p Var inne på tanken ei stund, men lommeboka sa nei..
Larsgunnar Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Jepp! Hehehe! De ligger å venter på lakk og nye tettinger nå. Tror det blir gromt!
Pedi Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Slapp av, det ER gromt! Fett med slike arbeidstegninger og tilgang til CNC...
Larsgunnar Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Bra du har trua, Ivar! Jævlig ålreit om jeg får si det sjøl! Har både CNC dreiebenk og fres på skolen, og på jobb, så det kommer godt med! Begynte å frese ut flensen idag! Freser ned hele emnet 5mm, men lar opphøyningene til runners være. Når det er ferdig skal jeg frese ut portene og bolt-hull. Til andre som måtte gjøre det samme, så er det viktig å gjøre så mye som mulig på en og samme oppspenning!
Larsgunnar Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Tegna litt ikveld da! Kommet frem til endevinkel på runnere, da de må skråkappes. 25 grader skal bli fint! Er noe rart med den toppen jeg har modell av her.. Fant den på nettet. Mange mål som ikke stemmer med virkeligheten her.. Derfor det ser noe rart ut ved dyseinngangen. Her med gjennomsiktig plenum, sånn at dere ser hvordan jeg har tenkt! Arealet av sporene i undersiden av plenumet tilsvarer ca 1,2 ganger spjeldareal. Sporene skal hjelpe på fordelinga, slik at alle sylindrene får lik luftmengde. Problemet med det rustfri-innsuget jeg lagde, er at syl 6 vil få mest luft siden bendet i enden styrer lufta rett ned i trakta. Syl 1 vil da få minst. Nå vil alle få lik mengde, som jo er en fordel!
Larsgunnar Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Fått saga opp emner til trakter idag. Traktene kommer forøvrig til å se slik ut;
BMW E30 325 Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 hvorfor skal du ha så korte trakter, og hvorfor ikke bruke rør som du presser trompetforumet ?
Larsgunnar Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Hvorfor skal jeg ha så lange trakter? Runnerlengde blir akkurat passelig med den høyden på trakta. Grunnen til den store traktleppa er at mye av flødet faktisk kommer fra siden, derfor er det en fordel med en hel stor radie i forhold til et rør som er pressa i trompetform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå