Gå til innhold

BMW til 140.000 - 150.000


Erra
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Slenger ut et spørsmål som kanskje dere mer drevne BMW eiere kan svare meg på?

Jeg har lyst på å handle en annen BMW, å har 140 - 150 tusen å bruke på den.

Hva bør jg kjøpe for å få mest BMW for penga? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fasit svar. Hva er mest for penga? M3? Masse power, men gammel. 1 serie? Masse nytt men null power. 5 serie? Masse plass og noe midt i mellom. 7 serie? Masse utstyr, men igjen, noe oppi åra.

Ta deg en tur på finn og finn ut HVA du liker, ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fasit svar. Hva er mest for penga? M3? Masse power, men gammel. 1 serie? Masse nytt men null power. 5 serie? Masse plass og noe midt i mellom. 7 serie? Masse utstyr, men igjen, noe oppi åra.

Ta deg en tur på finn og finn ut HVA du liker, ønsker.

Helt enig.

Her må du finne ut hva du har lyst på, hvilke kriterier du har til bilen, og deretter ta rett og slett et finnsøk med kriteriene (gjerne i den hver enkelte serie), og se hva du kan få for pengene!

Om du skal ha en vanlig bruksbil, så er jo jaggu E90`n av den eldste modellen 05---> kommet ned der snart, med null utstyr, litt km bak seg, og den minste bensinmotoren.. Hvis ikke er det jo en del E46 på markedet, samt noe E39 også rundt den prisen, dog kanskje med mindre utstyr.

Som sagt, finn ut litt mere spesifikt hva du vil ha, slik at du kan ta mere spesifike søk etter hva som finnes i din prisklasse :)

EDIT:

Her har du f.eks et søk fra modeller over 2000, opp til 150.000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/result ... TO=&sort=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hva slags BMW du bør kjøpe for å få mest BMW for pengene. Helt objektivt og nøytralt bør du kjøpe en mest mulig ny modell som det er lite fokus på og som fremstår som mest mulig original (ingen dyre felger, alternativ plastikk eller dyr stereo).

E46 316i/318i/318d, E46 Compact, E90 316i/318i, E87 116i/118i. Du kan også være heldig å finne en fornuftig E60 520i, men de aller fleste bærer preg av et hardt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :applause:

Personlig frister med enten E90, E46 eller E39:)

Har funnet noen eksempler her på hva jg ser etter:) hva syns dere?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34885341

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35435478

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35546588

Har dere noen anelse om hvordan kvaliteten på disse bilene er med tanke på alder, kilometerstand og motor størrelse? bør jg se etter noe annet?

Skal være så ærlig å si at jeg ikke har så mye erfaring med BMW. Derfor er jg nyskjerrig på hva dere mener:)

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse bille jeg valgt bil nr.2 eller bil nr.3. Mye pga av at nr.2 har M-sport pakke, som jeg personlig synes ser mye bedre ut, og har som regel mere utstyr, bl.a sportsseter.

Nr.3 virket også grei, men der har du nok en masin som vil være noe dyrere i drift, pga bensinmotor. Den har også 4-hjulstrekk, som vil si mere og kanskje dyrere deler som kan bli slitt/må byttes..

Med tanke på km.stand så skal du ikke være redd om en bil har gått noen km. Jeg har mere tro på at den bil på 10-12 år har gått 200.000km, enn om den har gått 120.000km. Der kommer selvfølgelig dokumentasjon inn (servicehefte), samt om bilen er importert eller ikke.

Jeg har akkurat solgt min 2007 E91 320d ifb med husbygging, og som ny bruksbil handla jeg en 2002 E46 320dat, som har rullet over 260.000km. Den har vært langkjørt første 150.000km av selger, og har servicehefte helt frem til i dag. Bilen er akkurat like tight å fin å kjøre som den kompisen min har som har gått 100.000km mindre.

På en annen side, om du skal velge bil med litt høy km.stand, så se litt etter om div slitedeler er byttet. Om den har gått så langt, og lite er gjort med bilen, så kan det jo hende at du ender opp med mye bytting av slitedeler etc. Da er det bedre og kjøpe en som faktisk allerede har byttet de delene som f.eks er "kjent" på den biltypen, slik at du unngår ekstra kostnad etter kjøpet :)

En lite EDIT:

2.5 dieselen til BMW har hatt en tendens til å tulle litt med bla fødepumpe, injectorer og div pjask på fuelsystemet. Disse er dyre komponenter og bytte. Det var faktisk litt av grunnen til at jeg ikke handla E39 med 6`er diesel når jeg skulle bytte nå sist. Så det kan jo være en grei ting og sjekke ut på en evt aktuell bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå så langt som å si at man ikke bør kjøpe en langmiler (200K+ kilometer) med mindre den samme eieren har hatt bilen mer eller mindre siden den var ny eller i det minste de siste 100K kilometer. Årsaken er graden av vedlikehold og mangel på utskifting av vitale slitasjedeler.

9 ut av 10 biler skifter eiere hele tiden på dette nivået og det finnes kun én vinner... nemlig den første som solgte bilen.

Gammel luksus koster i form av ekstra vedlikehold og BMW er intet unntak. Utfordringen i denne sammenhengen er at folk som ikke har mange penger tiltrekkes av gammel luksus. Du kan selv tenke deg hvor mye kostbart vedlikehold som blir utført av eier nr. 5... 20 år gamle Eddie som er lærling på 1 året. Eddie interesserer seg mest for skikkelig senk, fete felger og bra stereo... og så er lommeboken tom. Just my 50 cent... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell i holdbarhet på BMW sine diesel moterer i forhold til Bensin motorer.

Evetuelt hvilken bensin motor fungerer (ønsker meg helst bensin 6`er)best?

Er det eventuelt noe diesel alternativ som går å anbefale?:)

På forhånd takk:)

Eirik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå så langt som å si at man ikke bør kjøpe en langmiler (200K+ kilometer) med mindre den samme eieren har hatt bilen mer eller mindre siden den var ny eller i det minste de siste 100K kilometer. Årsaken er graden av vedlikehold og mangel på utskifting av vitale slitasjedeler.

9 ut av 10 biler skifter eiere hele tiden på dette nivået og det finnes kun én vinner... nemlig den første som solgte bilen.

Gammel luksus koster i form av ekstra vedlikehold og BMW er intet unntak. Utfordringen i denne sammenhengen er at folk som ikke har mange penger tiltrekkes av gammel luksus. Du kan selv tenke deg hvor mye kostbart vedlikehold som blir utført av eier nr. 5... 20 år gamle Eddie som er lærling på 1 året. Eddie interesserer seg mest for skikkelig senk, fete felger og bra stereo... og så er lommeboken tom. Just my 50 cent... :roll:

Bedre kan det ikke sies, jeg kjenner selv flere "Eddie," senk, plast og felger (med jalladekk) er tingen, resten er ikke så nøye... Men det er også mange "Eddier" med bra lønn, men pengene ryker med til alt annet enn viktig service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...