Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en vibrasjon i bilen som bare har blitt verre og verre. Nå er den veldig merkbar i bilen.

Bilen ruller fint avgårde i 80 km/t på helt flat vei, men med en gang man enten må gi på, eller det kommer en oppoverbakke så starter vibreringen. Man kjenner den i hele bilen, durer i setene, man hører også duringen.

Med en gang man slipper gassen så blir det bra, drar man på igjen så starter vibreringen. Virker da veldig som at det er noe med driften på bilen, og min tanke var mellomakslingen. Har nå prøvd å sett om det er ubalanse i den, men finner ikke ut noe spesielt. Har bestilt meg ny hardykobling og skal skifte denne.

Kan det være girkasseforingene, eller motorputer?

Skrevet

Fikk noe liknende problem på min gamle E34, dro dårligere og rista, også ga det seg på høyere turtall. Hørtes ut som den gikk som den skulle motormessig egentlig, men viste seg å være plugger, så fuska. Det skapte vibrasjoner. Bare sånn så du har det i bakhodet :)

Skrevet

Jo, takk for tips! Men virker egentlig som at den drar fint. Legg merke til at dette er en kraftig vibrasjon som ikke er mulig å kjøre med!

Skrevet

Du får jekke opp bilen og se om du ser noe umiddelbart feil først og fremst.

Kan vel være foringer i bakstilling, drivaksler, hardykobling el. Bare se over det meste :)

Skrevet

Ja, skal ta meg ei økt igjen. Har den på ei grav nå og har tatt ned eksosen, så er i grunn greit å komme til.

Skrevet

Hardykoblinga. Rimelig sikker faktisk :P

Jeg er overbevist om at det ligger i drivlinja di, og det er ofte hardykoblinga som ryker først. Sjekk også kryss, mellomaksellager og opphenget til diffen.

Også oppheng motor/girkasse.

Skrevet

Jeg føler meg også ganske sikker på at det noe i drivlinja, så skal sjekke alt dette. Skrur ei ny hardykobling på mellomakselen som sto i delebilen og monterer opp dette. Hvis ikke det blir bra da så må jeg bytte no annet.

Skrevet

Hadde det samme på tdsen. Bytta hardykobling og mellomakslinglager, og alt var i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...