e30 tic Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Denne tråden startet jeg på i BMWCCN forumet mest for å lage litt "liv" der og kansje få frem noen diskusjoner der, men siden hele tråden min forsvant mens jeg skrev tenkte jeg å skrive den på bimmers som er NOE mer brukervennlig Dette er ment som en Drøsetråd der folk med tanker og aller helst noen gode erfaringer kan komme med sine innspill Idag har eg en gammel e39 528, som er helt ok til sitt bruk, fin å kjøre, har lavt verditap og som det går an og reparere selv om det skulle være noe. Den ser forøvrig slik ut http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33418327 Jeg har vurdert E61,x3 og x5 som aktuelle biler for meg (oss) og har kommet frem til at jeg skal ha nyere 5 serie enn det jeg har idag. Eg har noen krav til nye bilen 1: M SPORT 2: Stasjonvogn 3: Minimum 525 4: Hengerfeste 5: Prislapp på under 400 6: X Drive ( Denne blir nok grei å få oppfyllt ) Disse 5 seriene virker noe tung solgt idag, samtidig er det 95% Diesel for salg her til lands, personlig er jeg skeptisk til både Automatkasser og Diesel når garanti tiden for lengst har gått ut. Så hva bør jeg kjøpe i disse tider, å importere bensin biler er jo fortsatt ugunstig, ser det er litt å hente på import av feks en 530xd 08mod men det er ikke mye sammenlignet med det di ligger ute for her til lands. Siden jeg bor på bygda er ikke bykjøring og Diesel noe tema (ennå) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Jeg er uenig i at det er så mye dyrere å importere bensin kontra diesel. Jeg sjekket en god del opp i dette i fjor, og bensinmodellene har marginalt høyere avgifter enn tilsvarende bensinutgave. Dette er først og fremst grunnet vekten på dieselbilen kontra bensinbilen. En annen ting er at man f.esk. ikke kan sammenligne 525d og 525i når det kommer tilavgifter, da 525i ligger nærmere 530d når det kommer til effekt (selv om en 530d mest sannsynlig vil virke mye kjappere ut i det daglige). Dessverre er utvalget av bensinmodeller minimalt også i Tyskland, noe som ikke akkurat gjør saken enklere. Jeg valgte også bort diesel når jeg skulle handle. Girkasse var ikke vesentlig, men jeg hadde potensielle reperasjonskostnader i bakhodet hele tiden, og er derfor fornøyd med at det ble en manuell kasse. Tror også at 523i som jeg har er hakket for lat med automatkasse. Hadde jeg gått for diesel ville jeg ihvertfall skaffet en forsikring som dekket havari av motor/drivverk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 Har sett den din på bilder, veldig fin bil! Du har gjort litt som eg tenker, valgt bensin og manuell. Men 523 er ikke aktuelt for min del, det blir alt for slapt å dra henger med, det gikk egentlig greitt å dra nesten 2T med gamle 528'en men eg etterlyste mer NM opp haukeli for å si det slik Samtidig er nok ikke 523 det som er lettest å bli kvitt er jeg redd, merker bare hvilken respons det er på min 528 kontra de mindre modelene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 523i er nok dessverre ikke noe rakett nei, men den fungerer forsåvidt helt greit. Hadde jeg hatt valget hadde nok vært en annen motor i bilen. Når det kommer til henger er den nok heller ikke så mye å skryte av, spesielt grunnet den lave vekten den kan dra. Og det er vel igrunn her diesel kommer til sin rett også, så om det er en viktig del av bilvalget ville jeg nok vurdert diesel, da gjerne i kombinasjon med manuell. Bensinmodeller i dag er nok ikke det letteste å bli kvitt uansett, men jeg både tror og håper at dette vil endre seg i fremtiden. Min bil er uansett såpass spesiell grunnet fargen at jeg er fucked uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 e39 en drar lovlig 2000kg så eg ville ikke ha lavere kapasitet enn det. Di fleste foretrekker jo nyest mulig bil med lite motor, men eg heller nok mer mot en litt eldre med mer motor og trekk på 4 hjul Eg og sitter med total følelsen at bensin er greiest å eie, og muligens enklest å bli kvitt i fremtiden. Fargen din er sjef! det må du ikkje bekymre deg for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå