Gå til innhold

Bilforsikring

Gulbrandsen95
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ring rundt og forhandle deg til prisen, veldig ofte så kan du kombinere 3 forsikringer hos et selskap (at du tegner innbo og reise forikring ) og tilsammen er det billigere enn kun bilforikring hos dem, det er kjøpers marked kan du si så du må ringe rundt og prute og presse deg til lavest mulig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe ca 10-15,000 i året på kun ansvar :)

Terra Forikring tar ca 7000.- til en 18 åring.

Det virker ikke som de tar ekstra for 18 åring eller at det er typisk ungdomsbil.

Har du 3 poliser eller mere får du 10 % ekstra på alle polisene.

Ordnet dette selv til mine 18 åringer.

Halverte prisen fra Gjensidige til Terra på en BMW E34 525 og en Peugeot med noen ekstra hk.

Ingenting galt å si om Gjensidige men at de vil ha ungdommer med spreke og typiske ungdomsbiler tror jeg ikke.

Har Terra Forsikring gjennom min bank så usikker på om det har noe å si.

I tillegg har de noe som heter tilbakebetaling for ungdommer.

Kopi.

Tilbakebetaling av ungdomstillegg gjelder for forsikringstaker som før fylte 23 år tegner bilforsikring i Terra. Følgende punkt vil medføre at kravet for utbetaling bortfaller:

- Forsikringen er tegnet etter fylte 23 år

- Perioden med aktiv bilforsikring har løpt i mindre enn totalt fem år, i løpet av en periode på fem og et halvt år,

- Forsikringstaker har hatt bonusberøvende skade.

- Samlet erstatning på brann, tyveri, glass, redning eller annen skade som overskrider kr 25.000.

- Forsikringstaker har hatt annullasjon grunnet manglende betaling på bilforsikring.

- Forsikringstaker er oppsagt av Terra Forsikring AS

- Ansvarsforsikring er annullert på utbetalingstidspunktet

Ved bilbytte til annen person-, vare- eller kombinertbil til privatbruk som registreres på forsikringstaker, opprettholdes retten til tilbakebetaling. Opphold i perioden totalt kan ikke overskride et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Terra å betaler 7000 i året med del kasko på en 318i E36. Men jeg er 28 år. Men det lønner seg å kontakte alle forsikiring selskaper du finner, det kan du spare mange tusen på. Jeg hadde betalt over det dobbelte i ett annet forsikringselskap som ga meg tilbud, hvis jeg hadde tatt det. Så hør rundt etter tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal ringe rundt når tiden nærmer seg !

men starter man med noe som helst i bonus??

7000 i forsikring kan jeg leve godt med på en 318 :)

men når jeg var innom gjensidiges bilforsikringskalkulator og fikk se at jeg måtte betale over 35tusen for ansvarsforsikring da fikk jeg hakaslep.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...