Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ansvarsforsikring på en av mine biler, men har nylig fått en steinsprutskade på frontruta som de på EU-kontrollen sa jeg måtte få ordnet for å få bilen godkjent.

Ringte forsikringsselskapet mitt og ville bytte til delkasko (uten å nevne vindusskaden), men da ville de ha bilder av bilen fra alle vinkler pluss vindu.

Det jeg lurer på er om det er noen vei rundt dette? Feks kan jeg bytte forsikringsselskap og ta delkasko der? Finnes det andre rimeligere måter å få til dette på??

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det du ber om er tips til forsikringsvindel.

men det er da bare å ringe til et annet og bytte forsikringselskap og prøve seg der.

har du mangel på dette på kontrollseddel er det vel bare å glemme da dette er sporbart?

en rute er ikke så dyr så det skal da være mulig å få noen til å bytte den for en rimelig penge om du ringer rundt.

hadde det hvert min bil ville jeg byttet rute av egen lomme og bytte til delkasko da dette som regel lønner seg på sikt.

lykke til.

Skrevet

Ok, så det er rimelig å anta at forsikringsselskapet har innsikt i kjøreseddelen, og at hun jeg snakket med på telefon derfor visste om dette? Ved bytte av forsikringsselskap, vil da kontrollseddel følge med fra mitt nåværende forsikringsselskap?

Har alltid nedgradert forsikringer, og aldri oppgradert, dvs gått fra ansvar til delkasko, så dette kjenner jeg ikke til selv.. Håper noen andre her gjør det?

Skrevet

Er slik ved oppgradering ja. Skift eier da, evt, eller forsikringsselskap. Ellers kan du ta bilde som ikke viser sprekk. Uansett svindel, din samvittighet og alle oss sin lommebok det er på bekostning av...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg tror forsikringselskapet kjenner til skaden. De er ikke dumme. Forsikringssvindel er et enormt problem i Norge. Jeg ville ha kastet inn håndkle og byttet ruta av egen lommebok.

Skrevet

Ta bilde av bilen i alle mulige vinkler. vent 1-2 uke få en kompis til å knuse ruta med en stor stein eller nåkke. då blir de ingen problemer. (så lenge du ikkje nedgraderer forsikringen din etterpå)

Skrevet
Det du ber om er tips til forsikringsvindel.

men det er da bare å ringe til et annet og bytte forsikringselskap og prøve seg der.

har du mangel på dette på kontrollseddel er det vel bare å glemme da dette er sporbart?

en rute er ikke så dyr så det skal da være mulig å få noen til å bytte den for en rimelig penge om du ringer rundt.

hadde det hvert min bil ville jeg byttet rute av egen lomme og bytte til delkasko da dette som regel lønner seg på sikt.

lykke til.

Rute ikke dyrt...Da regner jeg med du mener brukt,hvis man får tak i uten at den går i stykker.E36 noen år tilbake kostet mellom 5000kr-7000kr husker ikke helt å usikker på om det var med bytte å pakninger.

Skrevet

Hør rundt med bilglass verksteder på priser. Jeg byttet rute på en golf jeg hadde. Ett sted tok 5000+ for ny rute og jobben , mens det stedet jeg valgte tok 3500,- for splitter ny rute pluss jobben. Så ruter er ikke så dyrt, hvis man finner rett sted.

Eventuellt så kan du ta bilder av bilen uten å ta med bilder av ruta og ta bilder av ruta på en lik bil,hvis du finner en. Men det er forsikringssvindel.

Å hvis de finner det ut så blir det nok mye dyrere enn å bytte rute.

Skrevet

Husk også at limte ruter er en del av avstiving i karosseri, en svakere rute vil således gjøre bilen (teoretisk i det minste) mindre sikker.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Er ikke interessert i å drive med noen form for svindel, så syns det er litt leit hvis folk her tolker det dit hen. Ønsker imidlertid å vite hva som er lurt å gjøre innen lovens grenser :)

Hvis det er slik at det på EU-kontrollen fremgår 2-er feil, blant annet ødelagt rute, er det da slik at andre forsikringsselskap vil få kjennskap til dette ved bytte? Altså, følger informasjonen fra et forsikringsselskap over til et annet? I dette tilfellet så ville jo mitt forsikringsselskap ha bilder av bilen, akkurat som de visste om skaden på ruten (at verkstedet har oversendt info fra EU-kontrollen). Vil denne inforen følge med bilen videre til andre forsikringsselskap ved bytte??

Skrevet
Er ikke interessert i å drive med noen form for svindel, så syns det er litt leit hvis folk her tolker det dit hen. Ønsker imidlertid å vite hva som er lurt å gjøre innen lovens grenser :)

Hvis det er slik at det på EU-kontrollen fremgår 2-er feil, blant annet ødelagt rute, er det da slik at andre forsikringsselskap vil få kjennskap til dette ved bytte? Altså, følger informasjonen fra et forsikringsselskap over til et annet? I dette tilfellet så ville jo mitt forsikringsselskap ha bilder av bilen, akkurat som de visste om skaden på ruten (at verkstedet har oversendt info fra EU-kontrollen). Vil denne inforen følge med bilen videre til andre forsikringsselskap ved bytte??

Ikke interessert i noen form for svindel? Selv idioter vet at om man får en skade og tegner forsikring i etterkant så er det svindel. Håper alle selskap vet om ruten din, det er sånne som deg som gjør forsikringen vår dyrere. Det du egentlig spør om er om vi vil spleise på ny rute til deg, og svaret er : NEI.

Skrevet

Ikke interessert i noen form for svindel? Selv idioter vet at om man får en skade og tegner forsikring i etterkant så er det svindel. Håper alle selskap vet om ruten din, det er sånne som deg som gjør forsikringen vår dyrere. Det du egentlig spør om er om vi vil spleise på ny rute til deg, og svaret er : NEI.

+ 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...