Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt er det svindel Du må ha forsikring (minst delkasko) FØR du får steinsprut. Ellers kunne jo alle bare hatt ansvarforsikring og oppgradert til kasko om man krasjet....Kan vel ikke være så vanskelig å skjønne det.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du skjønner jo at det er svindel. hvis du kjøpte en bil og leverte den til fiksing dagen etterpå skjønner jeg ikke att forsikrings selgskapet begynte og klage. de taper jo masse penger på sånne uærlige persjoner!

Men ikke for det. jeg er enig i at det er for jævelige priser på forsikringa. men på en ana side er det som sakt før her, sånne som du skom lager disse prisene.

Skrevet

Utrolig at du ikke skjønner dette, du må ha forsikring når skaden oppstår, det sier seg jo selv. Med din metode ville ingen hatt delkasko før etter skaden, dermed måtte årspremien kostet minst en frontrute + litt tyveri og litt brann...., for man kan jo bare si den opp etter at ruten er fikset også, du må ikke beholde den forsikringen i årevis. Tenk deg om litt til så skjønner du det sikkert. Du sier at det var sprekk i ruten når du kjøpte bilen, prutet du ikke da?

Skrevet

Er jo en grunn for at forsikringsselskapet spør om bilder av bilen, det er fordi at du som eier av bilen ikke skal begynne å kreve ditten og datten av forsikringsselskapet etter å ha tegnet del/full kasko.

Nå, bilen du kjøpte hadde allerede en steinsprutskade i frontruten, jeg regner med at du da fikk prutet ned på prisen når du kjøpte bilen, right ?

Så, de pengene du sparte på prutinga pgr vinduet kan du nå bruke på å kjøpe ett nytt vindu, få det det montert også DAAA gå over til delkasko eller kasko forsikring.

Du må skjønne en ting, måten du la fram hele greia på kalles tyveri / svindel. Om forsikringsselskapet oppdager at du har svindla dem, blir du med stor sannsynlighet anmelt hos politiet, de vil kreve pengene tilbake ved å kjøre regress mot deg, og du vil bli svartelistet av samtlige forsikringsselskap..

Skrevet

Jeg melder meg ut av den diskusjonen her, ble jo et salig leven.

For å poengtere: Bilen ble kjøpt - jeg så ruta var slitt, pruta litt siden vi var usikre på om den gikk gjennom EU - satt på forsikring - kjørte på EU - fikk mangellapp på ruta - fiksa ruta på forsikringa.

Sorry gutter, men jeg klarer ikke å se svindelen i mitt tilfelle.

Ja, det er "svindel" det trådstarter sikter til, men seriøst, det er vel ikke steinsprutskader som ødelegger forsikringsprisene her til lands. Det ble plutselig en satans moralpreken om dette glasset, men det faktum at uhyre mange her inne senker, kapper og modifiserer bilene med mer hester og større motor uten å godkjenne det - det er tydeligvis OK.

Takk for meg - til trådstarter - JA, det er rent teknisk svindel ( Slapp av, jeg forstår hva dere mener, men det er en bagatell i mine øyne). Foreslår at du setter på delkasko og venter på enda en steinsprut - DA er det nemlig ikke svindel :)

Skrevet
...men seriøst, det er vel ikke steinsprutskader som ødelegger forsikringsprisene her til lands.

:roll:

Neida. Er ikke den ENE bilen som blir stjålet heller

:roll:

Skrevet
Er ikke interessert i å drive med noen form for svindel, så syns det er litt leit hvis folk her tolker det dit hen. Ønsker imidlertid å vite hva som er lurt å gjøre innen lovens grenser :)

Hvis det er slik at det på EU-kontrollen fremgår 2-er feil, blant annet ødelagt rute, er det da slik at andre forsikringsselskap vil få kjennskap til dette ved bytte? Altså, følger informasjonen fra et forsikringsselskap over til et annet? I dette tilfellet så ville jo mitt forsikringsselskap ha bilder av bilen, akkurat som de visste om skaden på ruten (at verkstedet har oversendt info fra EU-kontrollen). Vil denne inforen følge med bilen videre til andre forsikringsselskap ved bytte??

:mrgreen:

Hei.

Infoen følger ikke fra et selskap til et annet men kontrollseddelen fra EU-kontrollen din er datert og innsendt med ikke anbefaling av kjøretøyet i merknadfeltet, dette er eneste sted å sjekke evt skade før tegning.

Kikk i sverige, søk på nett på "vindruta" eller noe som høres svensk ut, så e34 avt som selger ville ha 2000 ekstra om ruten skulle byttes før salg.

Det som derimot forundrer meg er at du ikke greide å løse dette selv men legger atpåtil ut her, en side som leses av mange bilintreserte, kanskje også noen ansatt i forsikrings-selskap..... :shock:

Skrevet

La oss si at jeg går til et "glass-firma" å ber om å få bytta ei rute på en bil uten forsikring, og de tar seg fullt betalt for det. Jeg er helt overbevist om at 9 av 10 firmaer fortsatt ville sendt et krav til et forsikringsselskap fordi de hadde bytta ei rute, men bare satt kravet på en annen bil med kasko. Det er sånn det foregår i de aller fleste tilfeller.

Jeg vil nødig tråkke noen på tærne men dette syns jeg blir for dumt.. Hvis du blåser forbi en promille kontroll i 20 over fartsgrensa, blir stoppet, onkel Torvald spør om det ikke gikk litt for fort - ville du ikke sagt at nei jeg hadde kanskje feil gir så du må ha misstolket farta? Det blir jo som å ødelegge for de (ytterst få) som faktisk ikke har kjørt for fort? kanskje et dårlig eksempel, men det går da an å passe ens egne saker..

Skrevet
La oss si at jeg går til et "glass-firma" å ber om å få bytta ei rute på en bil uten forsikring, og de tar seg fullt betalt for det. Jeg er helt overbevist om at 9 av 10 firmaer fortsatt ville sendt et krav til et forsikringsselskap fordi de hadde bytta ei rute, men bare satt kravet på en annen bil med kasko...

Det er nok ikke fullt så enkelt som du tydeligvis tror...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Det enkleste og beste er vel og ta en runde og sjekke priser på rute bytte? Som jeg skrev tidligere i tråden så varierer prisene ekstremt fra sted til sted. Jeg fikk ny rute pluss jobb for 3500,- utenom forsikringen, siden skaden var der FØR jeg tegnet forsikring. Andre steder tok nesten dobbelt av det. Så send noen mail, ring litt rundt eller reis rundt på bilglass verksteder å få tilbud av de.

Skrevet
La oss si at jeg går til et "glass-firma" å ber om å få bytta ei rute på en bil uten forsikring, og de tar seg fullt betalt for det. Jeg er helt overbevist om at 9 av 10 firmaer fortsatt ville sendt et krav til et forsikringsselskap fordi de hadde bytta ei rute, men bare satt kravet på en annen bil med kasko...

Det er nok ikke fullt så enkelt som du tydeligvis tror...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Nei vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...