LarsBMW Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Er dette holdbare motorer? Hvilke forbrukstall opplever dere som har slik bil? Muligheter for omprogrammering?
Sebben Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Er vel 136 hk motoren, samme som i 320d. Motorene er gode, de største problemene med de er vel turboen og dieselpumpen. Turboen ryker stort sett pga for skjeldent bytte av oljefilter og veivhusventilasjonsfilteret (hovedsaklig det siste) mens dieselpumpen ryker vel oftest pga at dieselfilter ikke blir bytta? (litt usikker på akkurat den) Delene begynner vel ofte ryke på rundt 200.000 km en plass. Men ved jevnt vedlikehold er det holdbare motorer. Gjerne bytte begge de filtrene og oljen oftere en serviceintervalen til BMW sier. Rett meg gjerne om jeg har sakt noe feil her
LarsBMW Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Skrevet Juli 6, 2012 Takker. Er talla på forbruk reele da? 0,47 på langkjøring, 0,78 by og 0,58 blanda? Høres jo utrolig ut på en stor tung bil som E39
todleif Skrevet Juli 6, 2012 Skrevet Juli 6, 2012 Takker. Er talla på forbruk reele da? 0,47 på langkjøring, 0,78 by og 0,58 blanda? Høres jo utrolig ut på en stor tung bil som E39 Du skal vel sikkert komme omtrent ned på dette med original dekkdimensjon og veldig rolig køyring. Med med dei dårligene vegene i Norge, litt bruk av høgrefoten og lavprofildekk, blir nok forbruket høgare. Du veit jo sjøl korleis du køyrer og kva slags køyring, so du kan jo tenke deg sånn omtrent kva slags forbruk du vil ha. (+ at du sikkert har hatt bil før)
jsjsev Skrevet Juli 6, 2012 Skrevet Juli 6, 2012 Im ex 520d med min kjøring (normalt? men med pådrag ut fra kryss eller opp i fart) bruka ca 0.6, 530d jeg har i dag med mye kort distanse kjøring ligger på 0.9 i forhold Og som sakt, er det fulgt eller at du følger oljeskift og bytter alt av filter gjevnlig så holder motorene bra, min hadde gått 230k var uten noe tull med den.
FritzP Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Dette er gode motorer, men den blir aldri noen rakett i en 5-serie. Disse motorene (136hk) hadde sjelden problemer med turbo slik som M47TU motoren på 150hk. Det som derimot kan skje er at innspr.pumpen (Bosch VP44 pumpe) havarerer. Problemet er velkjent, og det er som regel en elektronikkmodul inne i pumpa som svikter. Dette er reparerbart , og det er ikke nødvendig å kjøpe ny pumpe. Disse motorene kan mappes om til en ytelse på 160-170 hk. Dette er jo etterhvert en gammel bil, og det meste vil avhenge av hvordan den er holdt opp gjennom årene.
vingebil411 Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Har sjølv 520 diesel, bilen er ingen racer men holder fint følge i trafikken. På langkjøring har eg hatt min ned i 0,5 og by kjøring 0,65-0,7. Ellers har eg kun skiftet slite deler. Har ikke hatt problem med motoren gått 207k nå. Sliter litt med noe el feil, mest sannsynlig pga fukt under gulv teppet.
LarsBMW Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Okei. Så det er ingen "drittmotor" Hehe. Med chip trim er det vel kurant drag sikkert.
bjornar-a Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 jeg har denne motoren i min 3 serie. og er veldig fornøyd den har gått 340 k nå og er ganske sikker på at det er orginal turbo.
LarsBMW Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 jeg har denne motoren i min 3 serie. og er veldig fornøyd den har gått 340 k nå og er ganske sikker på at det er orginal turbo. Høres bra ut
Hpi Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Har kjørt en slik noen ganger med manuell og tuning fra Flissundet på ca 170hk. Det er helt kurant å kjøre med og slett ingen sinke.
mbruer Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Bare sånn til sammenligning går min 525d touring og steptronic på 0.7 på blanda småkjøring rundt om i bygda her, og har hatt den nede i 0.51 på langkjøring. Da med 3 stk, bikkje(liten sådan) og helgebagasje for 3 stk...
Ronny Frantzen Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Har sjølv 520 diesel, bilen er ingen racer men holder fint følge i trafikken. På langkjøring har eg hatt min ned i 0,5 og by kjøring 0,65-0,7. Ellers har eg kun skiftet slite deler. Har ikke hatt problem med motoren gått 207k nå. Sliter litt med noe el feil, mest sannsynlig pga fukt under gulv teppet. Hei Åssen elfeil har du pga fuktighet...sliter selv med dette...Mvh Ronny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå