RF91 Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Jeg har en kompis som var uheldig med 320'en sin her for en liten tid tilbake. Etter å ha kjørt i knapt et minutt på veien stoppa bilen og ville ikke starte igjen. Etter en sjekk på verksted fikk vi vite at veiva hadde knekt, så dermed må det ny motor til. Eneste motoren han har funnet er en 150 hesters, men det er jo som kjent ikke 136 hester, og da lurte vi på: Er dette bare plug and play? Bilen hans har automatkasse. Hva må tas hensyn til? Programmering for eksempel? Mvh Rune Følid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2012 Bømp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 150hk er commonrail, så jeg ville ha fått tak i en 136hk. Alt er mulig, men det blir nok mye styr med å hive i en 150hk.. Det at det er automat gjør ikke saken enklere. Automatkasse og motor er veldig sammensydd elektronisk på moderne biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2012 Okei. Men hvordan blir det om vi får tak i en 136hester fra en bil med manuell da? Eller om den nye motoren er automat, vil den funke sammen med automatkassen som allerede står i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Du kan sjekke om han her fortsatt har motoren: viewtopic.php?f=14&t=206970 Denne skal være tunet opp til rundt 170 hk mener jeg å huske, men med manuell gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2012 Skal høre Men hvordan blir det med denne motoren som har stått med manuell kasse mot bilen til kompisen min som har automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Det vet jeg ikke. Regner med det er samme skruehull på motor, men at motorstyring er muligens noe annerledes programmert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå