Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat drevet med vår 530xd. En dårlig drivaksel (ytre ledd), men melllomaksling som er problem. Bakerst ved diff sitter det et cv ledd og dette låser seg. Kan selvsagt og være gummmiplata foran på aksling eller girkasse som mange x5 har problemer med.

Skrevet

Har nett kjøpt bilen, og forhandlaren eg kjøpte av sa at han skulle dekke verkstedtime for utredning av feilen, men dersom det blir dyrt (girkasse) fryktar eg det vert 50/50 garantien han kjem til å henvise til. Blir tur til Jæger i Bergen, eller Bavaria i Haugesund asap. Eg held og ein finger på at det er mellomakslingen eller hardykoplinga (gummiplata) som trøbblar, men spør her på forumet for eventuelle andre teoriar :)

Skrevet

Enig med deg, men byttet hardy på vår og det ble ikke bra. Leddet bakerst låser seg når jeg tar i det manuelt... Må byttes evt bytte aksling.

Likevel har jeg lest mye om problemer med girkasse på x5, evt converter

Skrevet
Er vel helst X5 med 3ltr diesel frå 2000 til 2003 med 184hk som har hatt problem med girkassen?

Det stemmer nok, jeg er ikke så kjent med x5. Beklager isåfall. Da ville jeg satset på aksling..

Skrevet

Lån en bukk og se over bilen under. Ta evt av deksler og div. Merk mellomaksling mot diff og løsne den. Du kjenner fort om krysset er dårlig. Da ser du og hardy så du kan vurdere denne. Sjekk samtidig aksling til framdiff. To kryss der på vår hvor det ene er dårlig.

Skrevet

Takkar for konstruktive svar :) Tar nokre telefonar til Jæger og Bavaria på Mandag, men dersom dei ikkje har tid i veka, så skrur eg ned, og ser sjølv.

• 2 years later...
Skrevet

Hei hva fant de ut av? Har selv fått problemer med x5 de siste ukene (2003 model). Men her rister det når jeg kjører alt i fra 60-90km/t  NÅR jeg slipper gassen. Har og en mistanke på at det kan vera mellom akslingen. 

Ps. Girkassen har blitt fikset tidligere så det kan ikke være den.

Er det et kjent problem med mellom aklsingen til X5?

Skrevet

Vibrasjoner fra mellomaksel er vel en generell greie, mange ulike modeller av BMW som må få ny hardykobling / mellomaksellager når kilometerstanden begynner å stige.

Det er å se på som en slitedel i mine øyne. 

Skrevet

Okey.. Problemet er at jeg må bytte heile akslingen for å bytte den miterste lageret.

Viss det er den som er problemet hadde en kompis til å se på bilen og han meinte at det var det mitterste feste på akslingen at foringen der kansje var litt sliten det var det nærmeste han kom fram til når han såg under bilen.

Har lakt til et bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...