2000e46 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Jeg har kjøpt et Dietz 1252 aux-interface, som skal passe til min 2000-modell 316i. "Allows to connect a portable MP3- or CD-player to BMW headunit without CD-changer, 8/98 on. Inputs via CD-changer audio-in. For units with round-pin connector". Bruksanvisningen ligger her: http://www.acb.no/pdf/1252.pdf Den sier: Connect the black wire from 1252 to ground (con.31). Connect the red wire from 1252 to Power +12V (con.30). Connect the yellow wire from 1252 to I-Bus (Pin 7). Hvor finner jeg connection 30 og 31? Jeg har ikke 31 pinner på kontakten bak CD-spilleren, og ledningene på aux-dingsen er ikke lange nok til å strekkes til noe annet sted. Har jeg kjøpt feil sak? Jeg har lagt ved bilder av CD-spilleren. Alle svar og hint mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 trudde bare den metoden der fungerte på 02 og oppover sine business spiller jeg ! er ikke sikker, men mener det er slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Det du må gjøre er å koble den sorte ledningen inn på jord et sted, og den røde et sted som har 12V spenning. Begge disse finnes bak på CD-spilleren. Finner du en brun ledning, er denne jord, mens 12V er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000e46 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Takk for svar! awt: Så du mener at det skal virke, bare jeg finner 12V og jord? Stemmer det at den gule skal på pinne 7, da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Ja, den sorte boksen trenger kun strøm, jord og Bus-signalet (pinne 7) for å emulere en CD-veksler. I tillegg må lydsignalene kobles seperat, men de er en egen kontakt (noe du sikkert har sett). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000e46 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Flotte greier! Da prøver jeg å finne pinouts, eventuelt må jeg ta sjansen på å måle meg frem med multimeter. BTW, skjønner du hva de mener med con.30 og con.31? Er det noe jeg "mangler", eller er det bare dårlig bruksanvisning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Det kan hende at noen av de tykke runde har de tallene, men en pinout av spilleren vil nok gi et raskt svar på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000e46 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Jeg fant pinout-skjema, og ser at det er tre forskjellige +12V: 5: +12 VOLT IGNITION WIRE 9: +12 VOLT BATTERY WIRE 13: DASH LIGHT DIMMER WIRE Jeg føler meg ganske sikker, men det er greit å få det bekreftet: Det er vel "battery wire" jeg skal bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Den første vil kun fungere om du har på tenning, noe som forsåvidt ikke gjør noe, den andre har spenning hele tiden slik jeg forstår det og den siste bør du ikke bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000e46 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Åh. Takk for hurtig svar. Da gir det kanskje mest mening å koble til den første, så jeg ikke risikerer at batteriet tappes mens tenninga er av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Tviler på den bruker så mye strøm, men da er du ihvertfall sikker. Om det skulle vise seg å være en dårlig løsning, er det jo bare til å koble om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000e46 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Da føler jeg meg trygg nok til at jeg tar sjansen på å prøve. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå