Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjedde noe rart i går da jeg kjørte lang-tur. Skulle ta en forbikjøring å da låste den seg i 3 gir på turtalskutt, slik at den ikke ville gire opp. Ble ikke som vanlig turtalstukk, men ble en masse nøkking :/ noen som har en ide om hva dette kan være?

Skrevet

Det første jeg vil spøre deg om da er om bilen er Chippet? Enkelte automatkasser går i stykker bare du ser på dem hvis de er chippet :roll: Du fikk ikke opp noe ikon i dasjbordet eller noe som kunne anntyde at noe var feil, gjerne et lite gult tannhjul.

På min 02 520IA som jeg hadde fikk jeg opp ett sånn ikon etter at kassa nekta å gire høyere enn andre gir. Jeg hadde sladda og lekt meg litt på snøen med kassa i D da det var glatt nok, plutselig så låste den seg i andre gir og nekta å gire. Eneste jeg trengte å gjøre var å slå av og på tenninga så var alt fint og problemet dukket aldri opp igjen :)

Skrevet

Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen.

Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang :)

Skrevet
Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen.

Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang :)

Skal prøve dette :)

kjørte langtur i dag, å det er ikke bare kickdown det er. det er hver gang jeg trør ekstra på (forbikjøringer). Fikk en kammerat til å lese av feilmeldinger i helga, men vi var ikke heilt i form, så ble ikke helt klok.glemte også i skrive ned hva som stor :P men mener det kom opp feilmelding på noe med overtrykk på turbo? kan dette stemme?

"kuttinga" kommer rundt 4000rp,

Skrevet

Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil.

Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen.

Då kutter motoren rundt i det turtallsområde.

Hadde det samme på min bil.

Skrevet
Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil.

Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen.

Då kutter motoren rundt i det turtallsområde.

Hadde det samme på min bil.

10 poeng til deg ;) var på gs i dag, å de fant ut at det var den. Men er denne en svakhet?

Forige eiger bytta denne et år før jeg kjøpte bilen,å rett etter jeg fikk den fikk jeg den bytta på garanti, pga uling, å nå er den gåen igjen. Skulle heldigvis få ny, på nytt på garrantien :D

Skrevet

Svakhet og svakhet.

Kan ikke se at den har blitt byttet på min bil før jeg gjorde det.

Men at det er normalt å bytte den 1-2 gang i bilens levetid vil jeg tro.

Mandagsvarer kan jo alltids forekomme også ;-)

  • 2 months later...
Skrevet

ååhh!! fikk bytta den pumpa på garanti hos gs å bilen ble gulle go igjen, noen dager. Så kom kuttinga igjen. noen som har noen nye ideer?

har ny time på gs i morra til diagnosetest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...