bj0rnar88 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 skjedde noe rart i går da jeg kjørte lang-tur. Skulle ta en forbikjøring å da låste den seg i 3 gir på turtalskutt, slik at den ikke ville gire opp. Ble ikke som vanlig turtalstukk, men ble en masse nøkking :/ noen som har en ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Det første jeg vil spøre deg om da er om bilen er Chippet? Enkelte automatkasser går i stykker bare du ser på dem hvis de er chippet Du fikk ikke opp noe ikon i dasjbordet eller noe som kunne anntyde at noe var feil, gjerne et lite gult tannhjul. På min 02 520IA som jeg hadde fikk jeg opp ett sånn ikon etter at kassa nekta å gire høyere enn andre gir. Jeg hadde sladda og lekt meg litt på snøen med kassa i D da det var glatt nok, plutselig så låste den seg i andre gir og nekta å gire. Eneste jeg trengte å gjøre var å slå av og på tenninga så var alt fint og problemet dukket aldri opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2012 bilen er ikke chippa nei. Kjørte ganske hardt ei stund, før det kom. ingen andre som har noen ideer her? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 10, 2012 Share Skrevet Juli 10, 2012 Ser for på meg feil på styringsboks til automatkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juli 10, 2012 Share Skrevet Juli 10, 2012 abs sensor kanskje.. ta en diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet Juli 10, 2012 Share Skrevet Juli 10, 2012 Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen. Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2012 Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen.Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang Skal prøve dette kjørte langtur i dag, å det er ikke bare kickdown det er. det er hver gang jeg trør ekstra på (forbikjøringer). Fikk en kammerat til å lese av feilmeldinger i helga, men vi var ikke heilt i form, så ble ikke helt klok.glemte også i skrive ned hva som stor men mener det kom opp feilmelding på noe med overtrykk på turbo? kan dette stemme? "kuttinga" kommer rundt 4000rp, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2012 legger til at det ikke var noen feilmeldinger på kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2012 har vært ute en tur nå. å kuttinga har nok ikke noe med gearkassa. prøvde å gi gass i park, å da kutter det på rundt 4000rp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil. Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen. Då kutter motoren rundt i det turtallsområde. Hadde det samme på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2012 Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil.Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen. Då kutter motoren rundt i det turtallsområde. Hadde det samme på min bil. 10 poeng til deg var på gs i dag, å de fant ut at det var den. Men er denne en svakhet? Forige eiger bytta denne et år før jeg kjøpte bilen,å rett etter jeg fikk den fikk jeg den bytta på garanti, pga uling, å nå er den gåen igjen. Skulle heldigvis få ny, på nytt på garrantien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juli 12, 2012 Share Skrevet Juli 12, 2012 Bytta den på min 525d også så det er nok en del det selges mye av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Svakhet og svakhet. Kan ikke se at den har blitt byttet på min bil før jeg gjorde det. Men at det er normalt å bytte den 1-2 gang i bilens levetid vil jeg tro. Mandagsvarer kan jo alltids forekomme også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 ååhh!! fikk bytta den pumpa på garanti hos gs å bilen ble gulle go igjen, noen dager. Så kom kuttinga igjen. noen som har noen nye ideer? har ny time på gs i morra til diagnosetest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Pumpen nede i tanken kan også gi samme symptom . Men aller först skift drivstoff reléet !! ( pumperelé ) Bör skiftes hver ca 100 000 km !! koster ca en 150 lapp !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå