Gå til innhold

diesel som ikke girer opp etter kickdown


 Share

Anbefalte innlegg

skjedde noe rart i går da jeg kjørte lang-tur. Skulle ta en forbikjøring å da låste den seg i 3 gir på turtalskutt, slik at den ikke ville gire opp. Ble ikke som vanlig turtalstukk, men ble en masse nøkking :/ noen som har en ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg vil spøre deg om da er om bilen er Chippet? Enkelte automatkasser går i stykker bare du ser på dem hvis de er chippet :roll: Du fikk ikke opp noe ikon i dasjbordet eller noe som kunne anntyde at noe var feil, gjerne et lite gult tannhjul.

På min 02 520IA som jeg hadde fikk jeg opp ett sånn ikon etter at kassa nekta å gire høyere enn andre gir. Jeg hadde sladda og lekt meg litt på snøen med kassa i D da det var glatt nok, plutselig så låste den seg i andre gir og nekta å gire. Eneste jeg trengte å gjøre var å slå av og på tenninga så var alt fint og problemet dukket aldri opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen.

Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tenninga, trykk gasspedalen helt ned og hold den nede til du hører ett lite klikk (30-40sek) hører du ikke noe klikk bare hold foten nede til ca 1 min, også skrur du av tenningen og starter igjen.

Funka hos en kompis som har e39 som girkassa var litt vrang :)

Skal prøve dette :)

kjørte langtur i dag, å det er ikke bare kickdown det er. det er hver gang jeg trør ekstra på (forbikjøringer). Fikk en kammerat til å lese av feilmeldinger i helga, men vi var ikke heilt i form, så ble ikke helt klok.glemte også i skrive ned hva som stor :P men mener det kom opp feilmelding på noe med overtrykk på turbo? kan dette stemme?

"kuttinga" kommer rundt 4000rp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil.

Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen.

Då kutter motoren rundt i det turtallsområde.

Hadde det samme på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok litt imot den feilen om overtrykk det jeg skal foreslå no, men det har ihvertfall samme symptomene. Det med overtrykk kan også være en gammel feil.

Det kan være feil på inline pumpen som ligger ca rett under førersetet under bilen.

Då kutter motoren rundt i det turtallsområde.

Hadde det samme på min bil.

10 poeng til deg ;) var på gs i dag, å de fant ut at det var den. Men er denne en svakhet?

Forige eiger bytta denne et år før jeg kjøpte bilen,å rett etter jeg fikk den fikk jeg den bytta på garanti, pga uling, å nå er den gåen igjen. Skulle heldigvis få ny, på nytt på garrantien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...