staM Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Hei! Har en god del dødgang i rattet i min e34. Blir veldig slitsomt å kjøre med i lengden, da man må ratte veldig mye. Er snakk om flere cm med dødgang. Vil det ordne seg om jeg bare bytter styresnekken? Skulle prøve å stramme den bolten på oversiden av snekka, men den var vanskelig å komme til og satt også hardt. Noe annet jeg evt. kan gjøre?
StasVogna Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Sjekk hjelpesnekka for slark. Den gir mye slark når den er slitt. Bolten på snekka skal ikke strammes mye isåfall, den gir veldig mye utslag. Er også vanlig med slark i rattstammen har jeg erfart.
TheEspenK Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 hei staM Regner med dette innlegget er noe for deg viewtopic.php?f=1&t=219230
scoot Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Fjern innsugsbjelgen din så kommer du enklere til. Som sagt over er det hundretusenmillioner emner om dette, og svaret er somregel: - Sjekk alle ledd - Sjekk hjelpesnekkeforing - Sjekk/stram snekka og rattakselen ( sitter en stor mutter på selve rattakselen over sparkeplaten ved pedalene ) - Styresnekka di er slitt. Har bilen din gått 250 000 eller mer er somregel alltid snekka di slitt Husk også å bruke riktig servoolje
staM Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Takker for gode svar. Da skal jeg se om jeg finner ut noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå