Munnspell Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Jeg har fått problemer med min 635 som jeg har vanskeligheter med å finne ut av selv. Håper noen har noen tips eller kanskje har vært borti lignende. Bilen har en ettermontert alarm som hang seg opp slik at jeg ikke fikk startet og brukt den. Den har jeg fått koblet fra på et verksted nå. Kjørte bilen hjem fra verkstedet og alt fungerete som det skulle. Nå går bilen; den starter, går jevnt og fint, men plutselig fusker motoren. Turtelleren går løpsk og bilen rykker og napper. Det har også endt med motorstopp. Dagen etter starter den opp og går fint på tomgang et par minutter før den plutselig stopper. Jeg hører også en surklelyd fra motoren som varer noen sekunder etter at motoren har slokna. Deretter går bilen fint, før den plutselig fusker igjen. Problemet er altså tilbakevendene og uforutsigbart. Jeg tror det må være en dårlig kontakt et eller annet sted, men aner ikke hvor. Har sjekka at batteripolene er godt festa så det er ikke der feilen er. Jeg har for lite kunnskap om elektriske feil og jeg setter stor pris på om noen kan hjelpe meg. På forhånd takk. Mvh Vidar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Hei, og velkommen til forumet! Er du sikker på at problemet er elektrisk? Er alle vakumslangene ok? Har vært borti noe lignende din beskrivelse før, men da var det en av vakumslangene som var lekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Munnspell Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Takk for svar. Vakuumslangene ser tette og relativt ferske ut, men skal sjekke nøye for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ShellMotul Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Hei. Jeg vet at enkelte har hatt problem med dårlig kontakt i ledningene som går inn/ut av sikringsboksen. Prøv å bevege litt på ledningene, og se om du får provosert fram feilsymptomet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Jeg hadde lignende problemer med min e36. Den startet og gikk fint men helt plutselig så begynte den å fuske og nappe. Da hjalp det litt å slippe gassen helt. Lette som en gal etter feilen, men fant til slutt ut at det var bensin pumpa som sviktet. Så kan være greit å måle trykket fra pumpa ved sånne feil. Ellers kan det være luftmengdemålern som er problemet, da fusker og napper bilen og turtallet går løpsk. Men da burde det vel konstant være der tror jeg. Har du mulighet til å prøve en annen luftmengde måler og kjøre en tur så ser du fort om det er den som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Hei Munnspell. Mulig de har kommet borti noe ved demont eller frakobl av alarmen.... Følg så godt du kan evt gjenværende ledninger og kontakter/bokser og tenk om noen store hender kan ha løsnet en kontakt/slange... alt som kan løsne i demonteringens vei Lykke til med flott BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Munnspell Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Det er bra med mange tips. Takker for det! Bilen var helt dau da jeg satt i gang å prøve meg fram i stad. Helt dau. Ikke engang nødblinken fungerer. Må vel være batteriet som har blitt utlada over natta, men jeg skjønner ikke hva det kan være som har trekt strøm. Mye tyder på at det er det elektriske det er noe gærnt med. Nå blir det ferie ei uke og deretter rett på verksted, så kan jeg skrive her hva som var feilen(hvis dem finner ut av det på verkstedet vel å merke), hvis det er interessant. Takk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Hvis, start spera på alarmen var kobblet på ledningen ut fra el.delen på teningslåsen. Er det mulig de har dratt litt i ledningene så det har blitt dårlig kontakt der. Du kan prøve og ta av dekselet under ratt stammen og kjenne etter om el.delen blir varm, eller trykke den inn når symtomer oppstår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Et tips fra 1986. Har de skrudd av jordingskabelen til motoren uten å sette den på igjen????? Jeg hadde dette på en VolvoD6 engang. Instumentene på denne klikket og batteriet begynte å lade seg ut helt til jeg dro på handbrekket. Det viste seg da at bilen jordet bedre gjennom handbrekk-feste. Årsaken til dette var jordingskabelen som var på vei ut av polen på batteriet, (2-delt kabel, en til karros og 1 til motor) jeg så det ikke før jeg dro og vrikket litt på kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Munnspell Skrevet August 4, 2012 Forfatter Share Skrevet August 4, 2012 Nå har jeg fått igjen bilen fra verksted. Det var montert feil type rele for spenningstilførsel til motor-styreenhet i tillegg til at det var noe gærnt i styreenhet for alarmen. Kan ikke si jeg klarer å forstå alt sammen. De har nå lappa den sammen riktig på et vis for nå går bilen i hvertfall. Takk for tipsa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå