Bjrnar89 Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Ser etter 1din spiller til rundt 1500, noen som har noe å anbefale/erfaringer? Har orginale quart høytalere, men har planer om å installere sub+forsterker etter hvert. JVC KD SD 80 BT http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750796 Pioneer DEH 6400 BT http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743838 Hvilken ville du valgt? Har sett litt på Alpine spillere men finner ingen med sd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 DEH 6400 er gull i forhold til prisen Du blir IKKE skuffa om du går for den. Jeg har hatt en 9300SD til nå, og det er omtrent tilnærmet lik innmat i disse. Storfornøyd. Bytter derimot ut min til fordel for spiller med dsp osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Valgte selv pioneeren nylig ( lefdal http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bi ... eh-6400ubt ) Er fornøyd med den med unntak av fire ting. - Displayet kan stilles inn til orange lys (lysfargen matcher resten av bilen veldig bra). Men da er det knapt lesbart i dagslys. Mao, jeg byttet raskt tilbake til hvitt lys (man kan beholde orange lys i knappene). - Jeg har ikke funnet ut om det er mulig å skru av kvitteringsbippelyden fra alle knappetrykk. Selvsagt en subjektiv greie, og jeg liker den ikke. - Den har innebygget blåtann handsfree, men det er dårlig lyd i andre enden, i hvert fall med min telefon. Om det er et problem med spilleren eller telefonen min vet jeg ikke for jeg har ikke forsøkt med andre telefoner. jeg har utelukket mikrofonplassering ved å forsøke forskjellige avstander fra svært nær til langt unna. Ved å prate svært nærme ble ikke lyden noe høyere for mottaker, bare mer forvrengt. Jeg kunne justere lyden jeg hørte med volumrattet på spilleren. - Pioneer benytter fortsatt en dustete ledning fra spilleren til ISO-kontakten. Denne kombinert med overgangen fra BMW-kontakt til ISO-kontakt gjør at det blir unødvendig vanskelig å montere spilleren i e34, hvor det er ganske trangt bak spilleren (regner med du skal ha den i en e34). Ellers en flott spiller som har stort sett alt man trenger innebygget, men jeg tror ikke jeg ville kjøpt den igjen pga det dårlige displayet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 19, 2012 Share Skrevet Juli 19, 2012 - Displayet kan stilles inn til orange lys (lysfargen matcher resten av bilen veldig bra). Men da er det knapt lesbart i dagslys. Mao, jeg byttet raskt tilbake til hvitt lys (man kan beholde orange lys i knappene). Rødt lys på skjermen og oransje på knappene matcher veldig bra, og det er fortsatt fullt leselig. - Jeg har ikke funnet ut om det er mulig å skru av kvitteringsbippelyden fra alle knappetrykk. Selvsagt en subjektiv greie, og jeg liker den ikke. Dette er fullt mulig. Slå av spilleren, hold inne src/på-knappen og du får en meny med spesielle innstillinger. - Den har innebygget blåtann handsfree, men det er dårlig lyd i andre enden, i hvert fall med min telefon. Om det er et problem med spilleren eller telefonen min vet jeg ikke for jeg har ikke forsøkt med andre telefoner. jeg har utelukket mikrofonplassering ved å forsøke forskjellige avstander fra svært nær til langt unna. Ved å prate svært nærme ble ikke lyden noe høyere for mottaker, bare mer forvrengt. Jeg kunne justere lyden jeg hørte med volumrattet på spilleren. Har ikke hørt noen andre klage på dette noen gang, så dette KAN være telefonen din. - Pioneer benytter fortsatt en dustete ledning fra spilleren til ISO-kontakten. Denne kombinert med overgangen fra BMW-kontakt til ISO-kontakt gjør at det blir unødvendig vanskelig å montere spilleren i e34, hvor det er ganske trangt bak spilleren (regner med du skal ha den i en e34). Hvordan er denne annerledes enn andre cd-spillere? Man MÅ ha iso-overgang til bilen hvis man skal bytte ut original-spiller. Derfor MÅ man også ha ettermarkeds-spiller med iso-kontakt for å koble på denne. Slik vil det alltid være og har alltid vært. Jeg er dog interessert i å vite om det har kommet noen ny, "bedre" ledning til dette, da du sier "fortsatt". Ellers en flott spiller som har stort sett alt man trenger innebygget, men jeg tror ikke jeg ville kjøpt den igjen pga det dårlige displayet. Ville bare rette litt/sjekke opp litt da jeg synes en fullt brukbar og god spiller ble stilt i et veldig dårlig lys her. Det er ingen rå spiller til denne prisen, men det er et stort steg videre mot billige spillere med funksjoner som bare de dyrere spillerne hadde før. Jeg ga 2500,- for min 9300SD i Desember for å få det samme som denne spilleren har. Lyset i skjermen derimot kan noen synes er for dårlig, andre syns er helt topp, ettersom hva slags farge de velger, smakssak osv. Jeg tror trådstarter ville blitt MEGET fornøyd med denne spilleren da den helt klart er den beste i den prisklassen han leter etter, og det er kun det som betyr noe her. Så å få det til å virke som et dårlig kjøp pga ting du ikke skjønner/vet/får til synes jeg blir feil. Da får du heller sende en mail til Pioneer å få en forklaring på å få ting bedre, i stedet for å legge ut påstander uten grunnlag i en tråd som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juli 19, 2012 Share Skrevet Juli 19, 2012 Jeg vet ikke hvem som kommer med ubegrunnede påstander jeg, men det lar jeg være opp til andre å vurdere. Jeg har akkurat kjøpt en slik spiller og vurderer den ut i fra det. Jeg avsluttet også det første innlegget mitt med å skrive at jeg synes det er en flott spiller, hvor det dårlige displayet for meg er grunn god nok til at jeg ikke ville valgt spilleren igjen. Orange lys er viktig for meg og jeg kommenterer deretter. Trådstarter velger selvsagt om han/hun vektlegger dette eller ikke. Rødt lys på skjermen og oransje på knappene matcher veldig bra, og det er fortsatt fullt leselig. Uenig (i at rødt lys er lesbart i dagslys, det er bare litt mindre dårlig). Dette er fullt mulig. Slå av spilleren, hold inne src/på-knappen og du får en meny med spesielle innstillinger. Jeg klarer fortsatt ikke å få til dette. Dersom jeg skrur av tenningen og trykker på SRC skjer det ingenting, dersom jeg skrur av spilleren med tenninga på skur spilleren seg umiddelbart på når jeg trykker på SRC. Dersom jeg skrur av spilleren med tenninga på og trykker og holder inne volumrattet derimot, da får jeg mulighet til å skru av advarselslyden om at jeg ikke har tatt av frontpanelet når tenninga skrues av. Det er kanskje denne du tenker på? Det er uansett ikke veldig irriterende/forstyrrende og helt opp til trådstarter å vurdere om dette spiller noen rolle for han/hun. Har ikke hørt noen andre klage på dette noen gang, så dette KAN være telefonen din. Jepp, det er godt mulig det er min telefon, men da er det samtidig rart at jeg ikke opplever problemet med andre typer blåtann-handsfree (som f.eks av den typen man putter i øret). Det er mulig å justere microfonvolumet på spilleren i tre trinn, dette har jeg testet men forskjellen i volum var så liten at mottaker ikke klarte å si med sikkerhet om jeg justerte volumet opp, ned eller ikke justerte i det hele tatt under en "blindtest". Hvordan er denne annerledes enn andre cd-spillere? Man MÅ ha iso-overgang til bilen hvis man skal bytte ut original-spiller. Derfor MÅ man også ha ettermarkeds-spiller med iso-kontakt for å koble på denne. Slik vil det alltid være og har alltid vært. Jeg er dog interessert i å vite om det har kommet noen ny, "bedre" ledning til dette, da du sier "fortsatt". Ja, man må ha en overgang fra bilen til ISO hvis ikke man vil klippe i bilens ledningsnett. Det jeg påpeker er at med Pioneer må man også ha en overgang fra ISO til spillerens proprietære kontakt. Jeg har vært borte i flere spillere hvor ISO-kontakten er tilgjengelig bak på spilleren uten spillerprodusentens overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 Pioneer spilleren er uansett bedre enn jvc spilleren, ihvertfall på lydkvaliteten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå