jsr-Racing Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Tviler sterkt at det går da eg monterte copperringer på min så var det ikke mye klaring. Og ringene har kunn skjer kant mot topp og er flate i bunn så eg vill si det ikke går .. men hvorfor bytte fra piano tråd ??
SpiderPig Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Hei. Har pianotråd i blokka mi nå, men vurderer å klaske på copperring pakning. Men kan jeg bruke den pakningen når jeg har spor i blokka?Uten å drive med locktite og skit. Har søkt litt, og lest at man bare kan plukke ut ringene og bruke copperring pga ringene i copperring legger seg utenfor o-ring sporene i blokka. Men er det noen som kan bekrefte dette med 100% sikkerhet? Mvh Espen kompis gjorde dette, han blåste toppakning litt senere.. men tror det var av andre grunner så det funker ganske bra helt til du lader 2 bar
Lex-Talionis Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Tviler sterkt at det går da eg monterte copperringer på min så var det ikke mye klaring. Og ringene har kunn skjer kant mot topp og er flate i bunn så eg vill si det ikke går .. men hvorfor bytte fra piano tråd ?? Okey. Det holdt ikke tett med pianotråd. Blåste ut på 1,3. Men vet jo ikke hvorfor da! Kjedelig å legge på ny org pakning så skjer det samme igjen. Kjenner uflaksa mi Skal iallefall sjekk oppstikket og dysene før jeg evt legger på ny org pakning. Noe mer jeg bør sjekke? Toppen er plana igjen iallefall
oddis Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Ifølge PPF skal det gå grei. Men om det er en motor det kan bli problemer så ser jeg for meg at det kan være M20 siden toppen er kjent for å flukte ekstra mye i forhold til DOHC. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =6&t=63121 Om pakningen blåser på 1.3 så er det noe feil med o-ring innstallasjonen. Jeg forutsetter også at toppen din er sveist.
Lex-Talionis Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Han jeg kjøpte motoren fra i utgangspunktet sa den var sveisa iallefall. Vet ikke åssen man ser det jeg. Legger ut bilde av toppen jeg, så kan dere se.
jsr-Racing Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Sjekke etter tenndingsbank og se at det er brukt 12.9 bolter eller arp og att det er dradd med rett moment og at det blir etter dradd etter første varm kjøring . Og passe på at tråden er tykk nok forhold til sporen i blokken..
Lex-Talionis Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Det er arp bolter. Dro til med 96nm og etterstramma på vanlig måte. Klarer du å se om toppen min er sveisa?
sexeren Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 [ Bilde ] Ikke sveist de der. Se bilde av sveist topp i motorviagras turbo tråd på toppen av teknisk forum.
Lex-Talionis Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 En skriver den er sveisa, og en sier ikke noen andre som vet?
sexeren Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Så bare bildet i motorviagras turbokonverterings tråd i teknisk.. Mye mindre hull på det bildet han hadde.. Det var m20 topp tror jeg
Lex-Talionis Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Okei.. Hmm. Da har jeg isåfall blitt lurt av han jeg kjøpte motoren av. Noen som sveiser fort som f? Og mye koster noe sånt? Er det derfor pakning ikke holdt? Blir mer flate for pakninga når man sveiser?
oddis Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Den er sveist, men noen sveiser mer og borrer små hull. Org: Sveist:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå