325demon Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Hva må til for å bygge om denne? Passer en ny kasse rett på og hva koster det for en brukt manuel kasse? Ser det selges software til automat kassene så er disse kobla til hjernen til bilen på en eller annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2012 ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Er koblet noe smpåtteri innom DME der ja. Du trenger: Pedal oppsett Clutch Mellomaksel Girkasse Svinghjul Ny software til motorstyring Noe ledningsomkobling for å få ryggelys, bremselys, cruisecontrol osv til å fungere Radiator, eller plugge hull til automat-varmeveksler. Pluss diverse småtteri. Det er også nødvendig å fikse litt på tenningslåsen pga det er en wire som går fra girvelger til tenningslås slik at du ikke får ut nøkkel uten å ha i "P". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Her er en "DIY" http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=790149 Trenger ikke bytte radiator. Kun monteringsplata for ekspamsjonstanken og tappepluggen. Gjorde det nettopp selv. Kan også være greit å bytte diff, ihvertfall hvis du går for 5-trinns kasse. Vil få høyt turtall i cruise-fart hvis du ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Det var litt mere enn jeg hadde tenkt på ja, vet dere om noen som tar på seg en sånn jobb? Hvor mye taper man i effekt på en automat i forhold til en manuel foresten? Tenker på automat med den program varen til ess tuning isåfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Taper ikke nevneverdig mye. Nei Lars du trenger sånn sett ikke bytte radiator, er bare fort gjort å knekke noe som jeg gjorde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Venta egentlig bare på at noe skulle knekke selv. Skjør plast som sitter godt fast er ingen god kombo Egentlig like greit å bare bytte radiator og ekspansjonstank med en gang sammen med resten av kjølesystemet. ALT er jo en svakhet og begynner å bli gamle deler hvis det har sittet der siden nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå