RoyC Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Vurderer å handle en 2006mod 530Diesel med manuell kasse. Hvis det blir denne er det et ønske å ta ut litt mer effekt av motor en de 231hk i dag. Har noen her inne noen seriøs erfaring med hva disse er gode for stock og hva som er oppnåelig? Da tenker jeg hva som ofte blir gjort for å få mest bang for the buck! Ser for meg større turbo, men hvor langt er orginalturboen med? Hva med elektronikken i BMW sine diesler...Trenger den omprogrammeres om man setter inn større turbo? Går ut fra den manuelle girkassen i disse er god for litt og det samme med clutch? Er intresert i både budsjettløsningene for litt ekstra samt de mer seriøse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 BSR, ESS og andre store leverer stg2 chip for disse bilene med standard hardware til 285hk ca. Varierer litt på nettsidene dems men alle er i det området. Men 2006 modell 530D var vel fortsatt med M57TU(2?) motor, N52 er bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Det korrekte er M57N2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Dårlig dobbel masse svinghjul begrenser uttak faktisk tidligere enn automatkasse. Må evt inn å bytte til noe mer seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå