Beemerten Skrevet Juli 16, 2012 Skrevet Juli 16, 2012 Må nå skifte reim og kamaksel på min 91 318i med m40 motor. Hvor mye må eg regne med dette kommer til og koste med både deler og arbeid? Leste en plass her om en pris for ca 8500 for skifte av kamaksel,men med reim og vannpumpe vil det jo bli noe mer. Noen som har erfaringer med priser?
Alpejohn Skrevet Juli 16, 2012 Skrevet Juli 16, 2012 Er det ikke bedre og ringe bmw og spør hva det koster, eller det verkstedet du var tenkt og bruke i steden for og spør her? Skal vel være heldig om du treffer noen her inne som jobber på akkurat det verkstedet du vil bruke og som kan gi deg et overslag..
Beemerten Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Skrevet Juli 16, 2012 Eg hadde kontakt med verkstedet på fredag og de skulle regne det ut til idag. Poenget var og få vite hvor mye reperasjonen kostet for andre,eg vet jo at prisene er litt ulike rundt omkring. Prisen eg fikk for reg.reim,kamakselsett og arbeid var 10 900 kroner.
oddis Skrevet Juli 16, 2012 Skrevet Juli 16, 2012 Leit å se hvilke verkstedpriser som er på dette småtteriet. Det har nok med at mekanikerne ikke kjenner disse biltypene. Reg reim skift er fort gjort, der kamakselskift er noe mer avansert og tidkrevende med timing, momentdragning osv. Brukte M40 motor får man til 1000-3000kr.. Hvorfor må du bytte kam, har du problem med å få dradd den på turtall? Skal du bytte kam skal vippearmene byttes også. Og når du først er så langt, hvorfor ikke sette i nye hydrauliske løftere også, som stort sett er skylden til tikkinga... da er snøballen rullet langt forbi hva bilen motor står i antakelig er verdt.. Etter min mening er ikke M40 motorer verdt å påkoste annet enn regreimskift, vannpumpeskift og olje. Alt annet blir jævla dyrt om du ikke skrur selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå